Ny vd för CMA Small Systems AB

Report this content

Ny vd för CMA Small Systems AB Michel Massain har utnämnts till ny vd för CMA Small Systems AB från den 1 januari 2003. Han efterträder Bertil Wahlberg som har avgått från sin post som vd för bolaget. Michel Massain har varit anställd som vd för CMA France, med huvudkontor i Paris, sedan 2001. Bolaget, som Michel Massain även grundade, har verksamhet i Frankrike och i fransktalande Afrika. Michel har mer än tjugo års erfarenhet från försäljning och marknadsföring i IT-bolag såsom Hewlett-Packard, Baan och Baltimore. För Hewlett-Packard hade Michel olika uppdrag i Paris, Wien och i Palo Alto i Kalifornien, men ansvarade i huvudsak för försäljning till regeringsprojekt i central- och östeuropa samt att arbeta med lobbying för Världsbanken och EU. För Baan, arbetade han som HP Alliance Partner i Europa. - När jag fick kännedom om CMA Small Systems så blev jag väldigt imponerad av företagets produkter, kundreferenser och de människor som arbetar på företaget, säger Michel Massain. CMA Small Systems har stora tillväxtmöjligheter och jag är glad över att få delta i företagets fortsatta utveckling. - Michel Massain har stor erfarenhet och kunskap om både branschen och företaget och har arbetat för CMA både i Frankrike och i Afrika där han har avslutat flera kontrakt. Jag har stort förtroende för att han är rätt person att leda CMA Small Systems och fortsätta att utveckla företaget för att nå framtida mål, säger Anders Nordh, koncernchef på moderbolaget CMA Europe. Michel Massain är 45 år gammal, är gift och har fyra barn. Han bor i södra Paris. Om CMA Small Systems CMA Small Systems AB är systemintegratör och leverantör av nyckelfärdiga lösningar till kapitalmarknaden. CMA Small Systems säljer och levererar lösningar till börser, värdepapperscentraler, clearing- och settlementinstitutioner, centralbanker, fondkommissionärer och investorer. Under de senaste tio åren har CMA Small Systems implementerat och moderniserat kommunikations- och transaktionssystem för den finansiella sektorn i Ryssland, CIS, Baltikum, Centraleuropa, Afrika och Skandinavien. CMA Small Systems har kontor i Sverige, Ryssland, Frankrike och Estland. För närvarande har CMA Small Systems cirka 100 medarbetare och har en omsättning på cirka 100 miljoner kronor. Huvudkontoret är placerat i Stockholm. För mer information, var vänlig kontakta: Anders Nordh, koncernchef för CMA Europe, tel 08-566 30 810 alt +46 70 573 8107 eller Michel Massain, vd för CMA Small Systems, +33 60 80 29 308 eller www.smallsystems.cma.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00290/wkr0002.pdf