Östgötska Filmbranschdagen

Report this content

Nu närmar sig årets östgötska filmbranschdag med stormsteg. Det blev en viss turbulens i det ursprungliga programmet innan alla bitar föll på plats.

Dagen är tänkt att vara en mötesplats mellan regionens unga filmare och filmbransch. Vad för slags filmberättelser vill till exempel dokumentärredaktionen på SVT ha?  Eller vad tycker man utgör en stark berättelse från Filminstitutets sida? Det och mycket annat kommer dagen att innehålla.

Den 8 oktober kl 10 tar vi pulsen på det svenska filmklimatet just nu och får dessutom en uppdatering vart det lutar för regionen framöver.

Om du som press vill närvara och besöka dagen kontakta:

Boel Zetterman, projektledare för Östgötska Filmbranschdagen
Mobil:  073-719 04 09
Email: boel.zetterman@cnema.se

Film i Öst är ett regionalt resurscentrum för film och media i Östergötland. Uppgifterna är att stimulera och berika film- och mediekulturen i regionen – inte minst för barn och ungdomar. Film i Öst finansieras av Regionförbundet Östsam och drivs på uppdrag från Regionförbundet av Norrköpings kommun. Film i Öst är sedan 1 januari 2012 en del av Cnema.

Taggar:

Program för dagen: För detaljerat program se bifogad pdf-fil
När: 10.00-17.30 torsdagen den 8 oktober.
Var: Cnema, Kungsgatan 56 i Norrköping