Coast Communications toppar teamet

- Erbjuder sina kunder spetskompetens inom förändringskommunikation

Stockholm – 13 februari 2015 – Coast Communications spetsar sitt erbjudande inom kvalificerad rådgivning genom att knyta Gunvor Engström till sig som senior rådgivare med arbetstiteln, industry advisor change management. Gunvor har tidigare varit VD för Företagarna Sveriges största företagsorganisation som företräder 70 000 företag - har drivit förändringsprocesser inom näringsliv, organisationer och myndigheter. Hon startade sitt engagemang för Coast Communications med att besöka vår PRGN-byrå i Dubai – The Content Factory.

Coast har ett starkt internationellt nätverk och är samtidigt väl förankrat i Sverige och Norden. Medarbetarna utstrålar kompetens och höga ambitioner. Kulturen är prestigelös och fylld av skratt. Allt detta tilltalar mig. Min specialitet är att få nödvändiga förändringar att hända. Som konsult innebär det att  stötta processer genom samtal kring analyser, konkreta åtgärder, kommunikation, utvärdering etcetera. Som operativt ansvarig har man ett behov av att kunna diskutera med någon som kan se saker utifrån och som själv suttit i sådana situationer. Min förhoppning är att jag tillsammans med övriga på Coast Communications kan vara en partner i våra kunders utveckling.

Coast Communictions har under år 2015 lagt fast kursen att åter i huvudsak arbeta med senior rådgivning inom corp-com, IR-finance och public affairs. Detta möjliggörs genom partneravtal inom reklam och PR-lifestyle som garanterar högsta kvalitet i produktionen i kombination med Coast kärnverksamhet som är strategisk rådgivning.

Vi är mycket glada att Gunvor har valt att samarbeta med oss, säger KG Rickhamre, VD Coast Communications. Gunvor har haft stora framgångar i ledande befattningar i gränssnittet mellan näringsliv och samhälle; det är där Coast Communications verkar. Det förvånar mig inte att hon påbörjade samarbetet med oss genom att hälsa på hos vår drivna contentbyrå, The Content Factory i Dubai. Gunvor tillför oss mycket både genom sina kunskaper, sin energi och inte minst sin personlighet.

För mer information

KG Rickhamre, VD Coast Communications                                Gunvor Engström, Industry Advisor

T: +46 709 549 109                                                                      T:   + 46 705 93 00 93

E: kg.rickhamre@coast.se                                                           E:   gunvor.engstrom@hamnplan.se; info@coast.se

Coast Communications i Stockholm är en ledande strategisk kommunikationsrådgivare. Företaget startade i Stockholm 2001 och öppnade eget kontor i Köpenhamn 2007 med ett nätverk av byråer i de nordiska grannländerna. Sedan 2006 är Coast Communications medlem i det exklusiva internationella nätverket för oberoende ägarledda byråer, PRGN, med cirka 50 byråer med en sammanlag omsättning om 100 miljoner USD. Branschtidningen Resumé utsåg 2008 Coast Communications till ”Sveriges Bästa Byrå” i landets störtsa kundundersökning i sitt slag och året därpå, 2009 nominerades Coast till ”Columbi Egg” för sitt CSR arbete. www.coast.se

Taggar:

Snabbfakta

Coast Communications toppar teamet genom att knyta Gunvor Engström till sig med arbetstiteln industri advisor change management. Gunvor har tidigare bland annat varit VD för företagarna och har stor erfarenhet av att driva förändringsprocesser inom näringsliv, organisationer och myndigheter. Coast Communications är en ledande strategisk kommunikationsrådgivare med spetskompetens inom Investor Relations, Public Affairs och kriskommunikation. Företaget har ett utbrett kontaktnät och en gedigen kunskap inom media, företag och myndigheter.

Citat

Gunvor Engström
Min specialitet är att få nödvändiga förändringar att hända.
KG Rickhamre