Coca-Cola Enterprises tar över distributionsrättigheterna av Monster energidrycker i Sverige

Coca-Cola Enterprises Inc. och Hansen Natural Corporation har ingått ett samarbetsavtal genom vilket Coca-Cola Enterprises Sverige AB tar över distribution och försäljning av energidrycken Monster på den svenska marknaden.

Monster lanserades på den Svenska marknaden för två år sedan och har redan etablerat sig som numer tre inom energidrycks kategorin. För att fortsätta utveckla varumärket och kategorin har Coca-Cola Enterprises och Hansen Natural Corporation gemensamt börja arbeta för att överföra distributionsrättigheterna till Coca-Cola Enterprises Sverige.

Göran Holm, VD, Coca Cola Enterprises Sverige, säger ”Monster är ett bra tillskott till vår befintliga produktportfölj och förbättrar oss inom energidryckssegmentet. Vi avser att arbeta tillsammans med Hansen för att driva utvecklingen av det växande segmentet energidrycker, där Monster har signifikant potential att växa.”

Coca-Cola Enterprises Sverige tar över distributions och försäljningsrättigheterna av energidrycken Monster i Sverige fr.o.m. februari 2011.

Coca-Cola Enterprises Sverige har sedan tidigare i sin portfölj energidrycken Burn från Coca-Cola Company, i tillägg till andra produkter som läsk, juicer, juicedrycker, vatten, sportdryck, smoothies samt kaffe.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lindfeldt, Presschef Coca-Cola Drycker Sverige AB

08-500 751 16 / 070-648 71 24, alindfeldt@cokecce.com

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Bonaqua Silver, Powerade, Minute Maid, Innocent och Glacéau. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka en miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. För ytterligare information besök gärna www.coca-cola.se eller www.facebook.com/cocacolasverige.