Coca-Cola light® storsatsar på mode – Med Coca-Cola light Fashion Flight ska varumärket stärkas ytterligare

Med en bred kampanj som kretsar kring samarbetet med tre av Europas hetaste och mest lovande designers; finska IVANAhelsinki, danska Baum und Pferdgarten och italienska Normaluisa, inleds nu kampanjen Coca-Cola light Fashion Flight. Kampanjen kommer att nå konsumenten dygnet runt, i alla typer av kanaler, och har som syfte att stärka varumärket ytterligare.

Som en uppföljning på de stora framgångarna som Coca-Cola zero® och Coca-Cola® har rönt, satsar nu Coca-Cola ytterligare på Coca-Cola light med hjälp av framstående europeiska designers. Coca-Cola light Fashion Flight är en heltäckande kampanj som innefattar TV-reklam, annonsering i print och outdoor, onlineaktiviteter och stora instore-aktiviteter. Redan tidigare i somras tjuvstartades satsningen och Coca-Cola light sponsrade Fashionweek by Berns, en av de största modehändelserna i Sverige. Under sommaren har även en designtävling genomförts i samarbete med Sofis mode. – De tre designerna har alla tagit fram ett unikt mönster som kommer att synas mycket både i vår marknadsföring och på själva produkten. Vi hoppas självklart att denna kampanj uppskattas av våra konsumenter, säger Paula Karlöf Business manager Coca-Cola AB. Varje designer har tagit fram ett trendigt och feminint mönster som förenar deras egna kollektioner och egna stilar med Coca-Cola light. Förutom att samtliga mönster kommer att synas i all marknadsföring och på produkterna under hösten, arrangeras även en stor konsumenttävling under kampanjtiden, där en vinnare varannan dag vinner en shoppingresa till en av de tre designernas hemstäder, d.v.s. Helsingfors, Köpenhamn och Milano. Kampanjen grundar bland annat sig på resultatet från en undersökning, där konsumenter tillfrågats vad de gillar att göra på sin fritid. Resultatet visade att intresse för mode, shopping och resor låg högst upp på listan. – Coca-Cola light har en stor andel kvinnliga konsumenter som njuter av både mode och shopping. Därför är det naturligt att placera Coca-Cola light i sammanhang med mode, säger Paula Karlöf. Det är även väldigt roligt att vi inlett samarbeten med några av Europas mest talangfulla och lovande designers. Det visar på det intresse Coca-Cola light har att ständigt utvecklas och förnyas. Kampanjen startar i vecka 32 och pågår till vecka 40.