Lagom till vårsolen och den stundande sommaren: Bonaqua lanserar två nya bubblande vatten med smak av jordgubb/rabarber och blodapelsin

Bonaqua fortsätter att öka i popularitet och kompletterar nu produktportföljen med ytterligare två nya sommarfräscha kolsyrade smaker; jordgubb, rabarber och blodapelsin. Båda kommer ut i butik lagom till vårens intåg och till den stundande varma årstiden.

Källvattnet från Hanveden, Södermanland, har funnits på den svenska marknaden sedan 2006 och finns både med och utan kolsyra och i flera olika smaker. Bonaqua utökar nu sortimentet lagom till den första vårsolen och lanserar två nya sommarfräscha smaker – den ena med en smak av somriga jordgubbar och rabarber och den andra med ett stänk av fruktig blodapelsin.

-       De två nya smakerna har fått väldigt bra respons i våra testgrupper och jag är övertygad om att de kommer att bli riktigt populära svalkare i sommar, säger Annika Taesler Höijer, produktchef för Bonaqua.

De två nya smakerna innehåller bara naturliga aromer och den fräscha smaken i Bonaqua Blodapelsin gör att den passar utmärkt till mat och gör sig extra bra i sommarens picknickkorg.

Bonaqua Jordgubb/Rabarber och Bonaqua Blodapelsin finns på 50 cl PET-flaska, Blodapelsin finns även på 33 cl burk. Liksom övriga Bonaqua-varianter i 50 cl PET-flaska kommer även de två nya smakerna att förpackas i så kallad PlantBottle. PlatBottle består av ca 15 % plast gjord av växtmaterial vilket gör att flaskan minskar CO2-utsläppen. Läs mer om PlantBottle på www.coca-cola.se.

De två nya smakerna finns tillgängliga i butik från och med vecka 14.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anne Lindfeldt, Presschef Coca-Cola Enterprises Sverige AB
D: +46 (0)8 500 751 16
M: +46 (0)706 48 71 24
alindfeldt@cokecce.com

Om Coca-Cola
Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Bonaqua Silver, Powerade, Minute Maid, Innocent och Glacéau. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka en miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. För ytterligare information besök gärna www.coca-cola.se eller www.facebook.com/cocacolasverige