Nu får nästa svenska designstjärna chansen att sätta sitt avtryck på Coca-Cola light®

I förgår inledde Coca-Cola light en designtävling riktad mot studenter inom mode i Sverige. Tävlingen går ut på att designa ett mönster för Coca-Cola light, där vinnande student får sitt mönster tryckt på en limited edition av Coca-Cola light 33 cl burk som kommer finnas i handeln under 2010.

Coca-Cola light har under de senaste åren samarbetat med flera kända modedesigners, bland annat Nathalie Rykiel, Roberto Cavalli och Manolo Blahnik som alla har satt sitt avtryck på Coca-Cola light. Under förra året inledde Coca-Cola light bland annat samarbeten med tre av Europas hetaste och mest lovande designers; IVANAhelsinki, Baum und Pferdgarten och Normaluisa, som alla skapade ett specialdesignat mönster. -Coca-Cola light har haft flera lyckade samarbeten med modeskapare. Att nu ta vidare satsningen inom mode och ge chansen till morgondagens stora svenska stjärnskott känns otroligt roligt. Vi vill vara med och stödja utvecklingen av svenskt mode, säger Paula Karlöf, Business Manager Coca-Cola AB. Tävlingen riktar sig till studenter som studerar mode på högskolenivå eller liknande i Sverige. Tävlingsbidragen kommer att bedömas av en jury bestående av Lotta Ahlvar, VD Svenska moderådet, Martina Bonnier, Modechef Damernas Värld och DV Mode, Ida Sjöstedt, designer, och Paula Karlöf, Business Manager Coca-Cola AB. Tävlingen pågår mellan den 12 april till den 9 maj 2010. Vinnande student kommer få sitt mönster tryckt på en limited edition av Coca-Cola light 33 cl burk som kommer finnas i handeln under 2010 samt ett stipendium på 25 000 kronor som en delfinansiering för att skapa en första kollektion. -Att ge en svensk student chansen att jobba med ett av världens största varumärken är en fantastisk men även utmanande uppgift. Jag hoppas att alla studenter ser detta som en möjlighet att ta sig an stafettpinnen från tidigare kända designers, säger Lotta Ahlvar, VD Svenska Moderådet och jurymedlem.