Ny förälskelse från Sveriges mest älskade fruktdryck: MER Äpple Päron med smak av fläder ute i butik lagom till Alla hjärtans dag

MER är en av de allra mest välkända och älskade dryckerna i Sverige. Lagom till Alla hjärtans dag lanserar MER en ny genuin svensk smak; MER Äpple Päron med smak av fläder. Den nya smaken är naturligtvis utan tillsatta konserveringsmedel och kolsyra.

MER är ett varumärke som väldigt många svenskar har minnen av och en egen personlig relation till. Antingen tillhör man generationen som förknippar varumärket med den gamla reklamsloganen ”För god för att kolsyra”, eller också är man lite yngre och har anammat det nuvarande ”Älska MER”-konceptet.

- Den nya smaken karaktäriseras av en mjuk uppfriskande fruktighet. Vi tror den kommer falla Svenska konsumenter i smaken och bli en ny favorit. Den kommer lagom till Alla hjärtans dag, vilket är en god anledning till att njuta av den nya smaken med dom man älskar – och ännu en orsak att älska MER!, Sanna Pennanen, produktchef för MER.

MER är ett av Sveriges mest älskade varumärken och har funnits på marknaden i snart 50 år. Den nya smaken kommer att marknadsföras under det välkända konceptet Älska MER, med tv-reklam, kundspecifika samarbeten, instore- och samplingsaktiviteter. MER Äpple Päron med smak av fläder kommer att finnas tillgängliga i handeln från och med vecka 6 i förpackningen 50cl.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lindfeldt, Presschef Coca-Cola Enterprises Sverige AB
D: +46 (0)8 500 751 16
M: +46 (0)706 48 71 24
alindfeldt@cokecce.com

Om Coca-Cola

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Bonaqua Silver, Powerade, Minute Maid, Innocent och Glacéau. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka en miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. För ytterligare information besök gärna www.coca-cola.se eller www.facebook.com/cocacolasverige