SkiStar och Coca-Cola inleder samarbete: Coca-Cola tar aktivt grepp om vintern

SkiStar och Coca-Cola har inlett ett samarbete på skidorterna Åre och Sälen, med start säsongen 2010/2011. Coca-Cola blir genom samarbetsavtalet en exklusiv partner till SkiStar i Åre och Sälen där fokus ligger på att skapa en förhöjd upplevelse för besökarna både genom en stark lokal närvaro och omfattande nationella kampanjer under hela säsongen.

Åre och Sälen är mycket populära turistattraktioner med 2,5 miljoner unika besökare per år i alla åldrar. SkiStar är närvarande på båda orterna och samarbetet med Coca-Cola ger besökaren ett mervärde på destinationerna. Coca-Cola blir exklusiv partner för dryckeskategorierna läsk, förpackat vatten, vitaminvatten, sportdryck och still drinks vilket inkluderar varumärkena Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, MER, Bonaqua, Powerade och Glaceau vitaminwater.

- Samarbetet med SkiStar möjliggör att visa på vårt engagemang att uppmana till en aktiv livsstil. Vi har sedan tidigare engagerat oss i både OS, fotbolls VM och EM och är nu stolta att samarbeta med Sveriges största alpina aktör, säger Gustaf Wetterwik, Senior Business Manager Sparkling Beverages Coca-Cola Sverige.

Coca-Cola kommer vara en aktiv partner till SkiStar´s event såsom World Cup of Freestyle i Åre, Ski Fantastic i Lindvallen, Sälen samt Skutskjutet i Åre och Uppåt Väggen i Hundfjället, Sälen. Coca-Cola kommer också skapa mervärde för besökarna på destinationerna genom permanenta eventinstallationer såsom en 150 kvm stor luftkudde i Tandådalens Superpark som gör det möjligt att testa big jump på ett säkert och roligt sätt. I Åre kommer en permanent tidtagningsbana byggas upp, mellan VM6:ans topp och Hummelliftens start, för alla som vill tävla mot klockan. Säsongen kommer även fyllas med ett antal andra eventkoncept, alla med fokus på att erbjuda en ökad upplevelse för besökarna på destinationerna.

- Vi ser fram mot en spännande vinter tillsammans med Coca-Cola. För oss är det viktigt att hitta partners som är aktiva, engagerade och tillför något extra till alla våra besökare. Vi tror att Coca-Cola kan erbjuda detta och tillföra något till både tonårsgänget, barnfamiljen och de äldre under vintersemestern, säger Mathias Lindström, Sales & Marketing Director på SkiStar.

Samarbetet kommer också marknadsföras lokalt på destinationerna samt nationellt genom en butikskampanj som pågår från januari till mars nästa år (vecka 1-11) och som stöttas medialt via stortavlor och butiks TV. I februari lanseras även Coke Cabin, en cool Facebook applikation länkat till samarbetet. I Sälen började samarbetet redan sista helgen i november och i Åre är det kickoff vid Lucia.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lindfeldt
, Presschef Coca-Cola Drycker Sverige AB
Tel: 08 500 75 116, 070 648 71 24. E-post:
alindfeldt@ccnordic.com

Mathias Lindström, Sales & Marketing Director SkiStar AB,
Tel: 076 125 62 92. E-post:
ml@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Coca-Cola Drycker Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 650 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna www.Coca-Cola.se. eller följ oss på http://www.facebook.com/cocacolasverige