Upptäck Europas hetaste modedesigners: IVANAhelsinki, Baum und Pferdgarten och Normaluisa designar för Coca-Cola light®

Coca-Cola light har inlett samarbete med tre av Europas hetaste och mest lovande designers; IVANAhelsinki, Baum und Pferdgarten och Normaluisa, som alla tagit fram ett specialdesignat mönster för Coca-Cola light. De tre samarbetena är grunden för Coca-Cola light Fashion Flight som startar nu i augusti.

Coca-Cola light har inlett samarbeten med tre heta modeskapare; finska IVANAhelsinki känd för att sammanföra rustik slavisk melankoli med ren skandinavisk känsla, danska Baum und Pferdgarten som är uppskattade för att inte kompromissa med varken kvalitet eller estetik och italienska Normaluisa, välkänd för sina modeshower i Milano som aldrig upphör att överraska beundrarna. Varje designer har tagit fram ett trendigt och feminint mönster som förenar deras egna kollektioner och egna stilar med Coca-Cola light. - Som designer så kommer du inte möta en mer ikonisk form än Coca-Colas konturflaska, så att skapa det rätta Baum und Pferdgarten-mönstret, med inspiration från vår kollektion, var både intressant och utmanade, säger Rikke Baumgarten, Baum und Pferdgarten. - Det är väldigt roligt att vi samarbetar med några av Europas mest begåvade och lovande designers. Att bidra till att tre talangfulla modedesigners får uppmärksamhet och på det sättet även bidra till deras utveckling är fantastiskt, säger Paula Karlöf Business manager Coca-Cola AB. Förutom att de tre mönstren kommer att synas på produkten, ligger fokus på en stor konsumenttävling där konsumenterna varannan dag kan vinna resor tillsammans med en vän till modeskaparnas hemstäder, d.v.s. Helsingfors, Köpenhamn och Milano. - Vi hoppas att kampanjen resulterar i att vi kan jobba vidare med samma koncept under nästa år, då med nya intressanta modesamarbeten som engagerar våra konsumenter, säger Paula Karlöf. Kampanjen grundar bland annat sig på resultatet från en undersökning, där konsumenter tillfrågats vad de gillar att göra på sin fritid. Resultatet visade att intresse för mode, shopping och resor låg högst upp på listan. Kampanjen startar v 32 och pågår fram till v 40.