130 000 stockholmare fick en ren helhetsupplevelse av BonAqua

Report this content

130 000 stockholmare fick en ren helhetsupplevelse av BonAqua Under två dagar fick var tionde stockholmare chansen att på ett annorlunda sätt prova Sveriges nya kolsyrade vatten - BonAqua. Det handlade om en ny typ av "multisensorisk" samplingsaktivitet för att förmedla varumärkets alla dimensioner. På Centralstationen möttes resenärer och pendlare av ett välkomnande ljus- och ljudspel som förde tankarna till det rena och klara vattnet. På golvet låg en blå matta som ytterligare förstärkte känslan. Glittrande ljusa kolsyrebubblor som steg mot taket med ett porlande ljud tillförde begreppet sampling nya dimensioner. Installationen uppfattades i gångtakt som ett tio sekunders avbrott från vardagen och gav känslor av rofylldhet, renhet och klarhet. När en person passerade installationen bjöds denne på en flaska BonAqua. Samtidigt påmindes alla om hur viktigt det är att hålla kroppen i balans och att vatten är ett självklart inslag i vardagen - Vi ville ge traditionell sampling ett nytt ansikte. Våra konsumenter fick en totalupplevelse av varumärket BonAqua och jag tycker att vi lyckades mycket bra, säger Caroline Borgudd, produktchef för BonAqua på Coca-Cola AB. Under de båda dagarna delade man ut sammanlagt 130 000 halvliters-flaskor med BonAqua, ett kolsyrat vatten som finns i två smaker, Naturell och Crisp Citrus. BonAqua lanserades i oktober 2000 och är den senaste produkten från Coca-Cola AB. Tisdagen den 13 februari och på alla hjärtans dag den 14 februari arbetade ett 30-tal personer under ledning av eventproduktionsbyrån Living Brand. Förutom på Centralstationen fanns man även på Odenplan, Hötorget, Hamngatan, Gullmarsplan, Medborgarplatsen och vid Slussen. För mer information kontakta gärna: Richard Sjöberg, informationschef Coca-Cola AB. Mobiltelefon 070-268 5113, växel 08-500 750 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00860/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00860/bit0002.pdf