Slogan gör Annica i Hallstahammar till vinnare av årets äkta dröm(h)jul

Report this content

"Coca-Cola och den fina bilen ger en plats i vinnarfilen" Slogan gör Annica i Hallstahammar till vinnare av årets äkta dröm(h)jul Det blir en tidig julafton i år för Annica Johanson, 52, i Hallstahammar. I dag klockan halv tolv knackar Tomten på dörren till Strömsholms förskola där Annica arbetar. Med sig har han en kock, en julkör, en trollkarl och den välkända lastbilen från Coca-Cola lastad med en glänsande ny Volvo S60 och ett berg av julklappar. En jättefest för 40 barn och 15 vuxna väntar - och paketöppning av sällan skådad slag. Annica Johansson blev den lyckliga vinnaren i den stora jultävlingen som Coca-Cola drog igång i slutet av november med en Volvo S60 och en drömjul som förstapris. 30 000 personer deltog i tävlingen, som gick ut på att samla lösenord, hitta en guldkapsyl och skriva en vinnande slogan. Annica fick till det så bra att juryn inte hade några svårigheter att välja rätt vinnare. - "Coca-Cola och den fina bilen ger en plats i vinnarfilen". Vi i juryn tyckte att det var perfekt formulerat. Både för att det anspelade på den fina Volvon och på Coca-Cola som är som gjort för att njuta av det goda här i livet, säger Richard Sjöberg, informationschef på Coca-Cola AB. Annica Johansson, som arbetar som förskollärare på Strömsholms förskola, Sofielundsvägen 21, köpte vinnarflaskan med Coca-Cola där hon fann guldkapsylen på Konsum Extra på Hammartorget i Hallstahammar. Sin slogan skrev hon sedan ihop en kväll tillsammans med sin man. - Det är jättespännande med allt som ska hända i dag, tydligen ska det bli riktigt baluns och stor fest för alla barnen, säger Annica, som också ser fram emot att få se sin nya fina bil. För ytterligare information, kontakta gärna: Richard Sjöberg, informationschef Coca-Cola AB Mobilnummer: 070-268 51 13 Växel Coca-Cola: 08-500 750 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00050/bit0002.pdf