Boka i kalendern: Barnens Festival i augusti

Tusentals barn samlas vid Tölöviken under sommarens härliga familjefest.

Söndagen 18 augusti är det för sjunde gången dags för Barnens Festival i Helsingfors. Bakom Nationaloperan vid Tölövikens strand uppträder flera av Finlands toppartister och det blir ännu fler aktiviteter än tidigare år. Festivalen arrangeras av juniorhandelskammaren Keskuspuiston nuorkauppakamari – Helsinki ry. med hjälp av många frivilliga och flera samarbetspartner.

Huvudartist under festivalen är den 17 man starka UMO-orkestern med solisten Johanna Försti. Den svängiga duon Robin Hund & Bob Katt underhåller på svenska med material från sitt hyllade Hundar och katter-album. För fart och fläng står också orkestern Ammuu! vars Traktori-album tilldelades en Emma-statyett för årets bästa barnskiva 2011.

Under festivalen finns det massor av skoj att prova på: Äventyrsbanor, gympastunder, sång, instrumentprovning, knåp & pyssel, sagostunder, gåmotorcyklar, hoppslott, lådcyklar och mycket mer.

Festivalen startar kl. 10 och håller på hela dagen till kl. 15. Ett utförligare program kommer senare på www.lastenfestarit.fi/pa+svenska/.

För mer information är du välkommen att kontakta:
Projektledare Anni Rasinen
lastenfestarit@keskuspuisto.org
tfn 050 9103060.

Keskuspuiston nuorkauppakamari (Centralparkens juniorhandelskammare) ingår i Finlands Juniorhandelskamrar r.f., grundat 1957. Juniorhandelskammaren ingår i ett internationellt nätverk vars verksamhetsidé är att påverka samhället i positiv riktning genom att utveckla unga människors ledarskapsförmåga, sociala ansvar, företagsamhet och internationalisering.