CodeRight AB dementerar uppgifter om bud på Guideline Geo AB (publ)

Report this content

Med anledning av ett pressmeddelande från Guideline Geo AB (publ) fredagen den 4 september 2015 vill bolagets huvudägare, CodeRight AB, ge följande kommentar:

CodeRight tillbakavisar uppgifterna om att det planerat att lägga ett bud på Guideline Geo och att avnotera bolaget. Huvudägaren CodeRights uppfattning är att Guideline Geo behöver en ny styrelse och har därför begärt att styrelsen i Guideline Geo kallar till extra bolagsstämma. Styrelsen har i sin tur aviserat att den kommer att kalla till en extra bolagsstämma den 27 oktober 2015. Det har funnits en diskussion i Guideline Geos styrelse kring bolagets fortsatta strategi. CodeRight  anser att det som största ägare har ett extra stort ansvar för att säkerställa styrelsens samlade kompetens och sammansättning.

För ytterligare information, kontakta:

Richard Björnelid, talesperson för CodeRight, 076-109 05 61

CodeRight AB är största ägare i Guideline Geo AB (publ), som är noterat på NGM Equity. CodeRight äger cirka 18,7 procent av aktierna och rösterna i Guideline Geo och aktieägare är bland andra Jonas Moberg och Torleif Dahlin (via Terraohm Instruments AB), som båda är styrelseledamöter i Guideline Geo.

CodeRight AB offentliggör denna information i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 september 2015 klockan 08.00.