Coeli Select Sverige får fem stjärnor av Morningstar

Coeli Select Sverige har uppnått tre års historik och har tilldelats det högsta betyget fem stjärnor av fondanalysföretaget Morningstar. Det betyder att fonden de senaste tre åren har presterat en avkastning justerat för kostnader och risk, som hör till de tio procent bästa fonderna inom sin kategori.

”Jag är väldigt glad. Det har varit tre spännande år med ständigt nya utmaningar. Efter den senaste tidens diskussioner om att aktiv förvaltning är det kul att se att aktiv förvaltning – på riktigt, fungerar och lönar sig”, säger Christian Voboril, ansvarig förvaltare av Coeli Select Sverige.

Det senaste tre åren har fonden stigit med 108 procent, vilket är 32 procentenheter bättre än fondens jämförelseindex SIXPRX och gör den till bästa fond i Morningstarkategorin ”Sverige”.

Coeli Select Sverige är en koncentrerad och aktivt förvaltad aktiefond som investerar i stora och medelstora svenska bolag. Fonden är koncentrerad och består av 8-15 bolag. Förvaltningsstrategin fokuserar på att hitta kvalitetsbolag med en stark företagsledning, sund affärsmodell, stabil utdelning och en långsiktigt stabil tillväxtpotential.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Voboril, ansvarig förvaltare av Coeli Select Sverige

08-506 223 32, christian.voboril@coeli.se

Lukas Lindkvist, Head of Asset Management

08-545 916 40, lukas.lindkvist@coeli.se

Om Coeli Asset Management:

Coeli Asset Management är ett fristående och kundorienterat fondbolag inriktat på aktivt förvaltade fonder. Bolaget har omkring 20 medarbetare och den förvaltade volymen uppgår till ca 9 miljarder kronor. Coeli Asset Management ingår i Coeli-koncernen. Läs mer på www.coeliam.se

Christian Voboril, ansvarig förvaltare av Coeli Select Sverige.