• Coeli/

Coeli breddar sitt kunderbjudande inom Wealth Management och rekryterar en senior skattejurist

Report this content

Anders Blomgren har mer än 25 års erfarenhet av arbete som skattejurist från bland annat Skatteverket och de ledande revisionsbyråernas skatteavdelningar. Anders ansvar på Coeli blir främst att bistå kunderna med expertis inom skatt och juridik men kommer också att vara en viktig stödfunktion för rådgivarna för att säkra kompetensen inom dessa områden.  Anders kommer att vara baserad i Stockholm men kommer även att finnas tillgänglig för möten på Coelis kontor i Göteborg, Malmö och Uppsala.

Coeli har även rekryterat Jesper Hofmann. Jesper har arbetat fyra år som finansiell rådgivare inom Wealth Management segmentet. Hos Coeli kommer Jesper att fortsätta arbetet med större privat- och företagskunder.

”Vi är mycket glada över att Anders och Jesper nu ingår i teamen, säger Patrik Persson, Chef för Coelis Förmögenhetsrådgivning. Anders kommer med sin långa erfarenhet addera betydande kunskap till Coelis kunder och finansiella rådgivare.”

Vid frågor på ovan utnämning vänligen kontakta  Patrik Persson, chef för Coeli Wealth Management, på telefonnummer 08-545 916 59 eller patrik.persson@coeli.se.

Coeli grundades 1994 och är ett värdepappersbolag sedan 2006 under Finansinspektionens tillsyn. Coeli har idag över 80 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Coeli har även ett fondbolag i Luxemburg, Coeli Asset Management S.A. Coeli har totalt ca 6,5 miljarder SEK i förvaltad volym. Coelis affärsidé är att ge anpassad kapitalrådgivning till företagare och privatpersoner vilken baseras på en kontinuerligt uppbyggd kunskap om kundens unika situation.

Coeli har möjlighet att erbjuda kunderna unika placeringslösningar, såsom Private Equity, egna fondportföljer och direktförvaltade fonder.

Taggar: