Artisten Rallie släpper singel skriven i Covid-isolering

Report this content

Saknaden av pojkvännen från tiden i coronakarantän öppnade en ny dimension för hennes låtskrivning och lägger grunden till svensk-amerikanska artisten Rallies första kärleksballad, som släpps idag

Sångerskan och låtskrivaren Rallie släpper idag sin tredje solo singel och utökar därmed hennes växande glampoplista med en sentimental ballad. Rallie skrev Hush under de två månader i våras som hon var isolerad från sin pojkvän på grund av coronapandemin. Den melankoliska låten målar en känslomässig bild av Rallies värld rund den tiden, hur den kan kännas för liten och för stor på samma gång. Hush visar de olika perspektiven av ensamheten, dess höga och låga stunder, allt man kan lära från den, hur den sliter isär, bryter ner men samtidigt ger så mycket hopp och kärlek.

"Ordet hush sammanfattar i stort sett min upplevelse av dessa två månader. Hela världen stod stilla, hela världen hade blivit tyst, som om slocknad av denna enorma ondska: coronapandemin. Men inget kändes så stilla som min egna värld. Och fast jag längtade så mycket att återgå till mitt normala liv så var det i den stillheten som jag kom på att jag faktiskt gillar att vara själv. I gillade hur jag tänkte och jobbade när världen var tyst. Hush kom till mig i den tystheten," säger Rallie.

Rallie är en 21-årig låtskrivare baserad i Stockholm. Hon föddes i New York och växte upp i London och Stockholm. I våras slutförde hon sina studier på Musikmakarna i Örnsköldsvik och har sedan dess skrivit låtar för andra artister, startat musikbo- lag och släppt egen musik med musik- och affärspartnern Fredrik Toremark, aka Coal. Deras andra singel fick stor uppmärk- samhet av bland andra Fredrik Strage i morgonsoffan på TV4.

Hush är skriven och producerad av Rallie, Beatrice Jaksch och Gabriel Pettersson.

Fredrik Toremark
VD Coffee Shop Studios
 coal@rallieandcoal.com

Coffee Shop Studios är ett musikbolag med studio i centrala Stockholm som fokuserar på att hjälpa nya artister och låtskrivare att lyckas med sin musik.

Citat

Rallie