• CoGig AB/

Är du framtidens kvinnliga ledare inom teknik? - Sök till Female Leader Engineer 2023

Female Leader Engineer möjliggör för kvinnor och icke-binära ingenjörsstudenter att få träffa några av Sveriges största och mest inflytelserika företag i ett unikt talangprogram. Vårt uppdrag är att maximera deltagarnas potential och affärsnätverk samtidigt som vi bidrar till större jämlikhet på ledarpositioner. I höst kommer vi att fira Female Leader Engineers 10-årsjubileum med 25 nya deltagare och 10 partnerföretag. Ansökan öppnar idag!

Så här säger Rebecka Jonsson, deltagare i Female Leader Engineer 2021:

"Att vara med i Female Leader Engineer stärkte mitt självförtroende inför att gå ut i arbetslivet, och fick mig att inse att min utbildning passar i många olika branscher."

Partnerföretagen har en viktig roll under talangprogrammet då deltagarna lär känna företagen och knyter värdefulla kontakter under programmets gång. Deltagarna erbjuds ofta en plats för exjobb, traineeprogram eller andra ledarroller på ingångsnivå. Detta är en unik möjlighet för partnerföretagen att rekrytera kvinnor och icke-binära ingenjörer med hög ledarskapspotential från Sveriges universitet. Årets partnerföretag är Afry, Ericsson, Fortum, KONE, Sandvik, Scania, Skanska, SSAB, Sodexo, Stora Enso och Nya Ledarskapet.

Genom att lyfta fram kvinnliga och icke-binära civilingenjörsstudenter som vill bli ledare, och skapa en plattform där de och några av Sveriges största industriföretag kan träffas vill Female Leader Engineer bidra till att skapa en jämn maktbalans mellan kvinnor och män i näringslivet. Därför är vi mycket stolta och glada att, för tionde året i rad, öppna upp ansökan till Female Leader Engineer tillsammans med våra partnerföretag”, säger Emma Fredriksson, Program Manager för Female Leader Engineer.

Ansökan för Female Leader Engineer stänger den 6 september.

Läs mer om programmet här: https://www.femaleleaderengineer.se/

Emma Fredriksson
Program Manager
emma.fredriksson@cogig.se

OM FEMALE LEADER ENGINEER
Female Leader Engineer är ett av tre talangprogram som grundats och drivs av CoGig. Programmet startade 2013 och anordnas årligen september-november. I programmet strävar vi efter att koppla samman kvinnliga och icke-binära ingenjörsstudenter med den svenska industrin på ett unikt och personligt sätt. Under åren har vi sett programmet öka våra partners möjligheter att bygga ett långsiktigt nätverk och rekrytera unga talanger.