Deltagarna till Female Leader Engineer 2017 är nu utvalda

Årets deltagare i utmärkelsen Female Leader Engineer är nu utvalda. Efter en gedigen rekryteringsprocess skött av vårt partnerföretag Talent Eye kan vi nu stolt presentera 20 otroligt kompetenta kvinnor som under hösten får chansen att vinna ett skräddarsytt traineeprogram på tre industriföretag.

Från över hundra sökande kvinnliga studenter har de 20 deltagarna noggrant valts ut. Med ledaregenskaper, goda studieresultat och en vilja att utvecklas inom den svenska industrivärlden är årets deltagare en otroligt kompetent grupp unga kvinnor.

Alla fem medverkande universitet finns representerade och det är väldigt kul med flera deltagare från årets nykomling Luleå Tekniska Universitet.

Nu väntar en intensiv period med studiebesök på alla partnerföretag, inspirations- och utbildningsträff med Kvinnokompetensen samt en första kväll med nätverket FLE alumni. Vinnaren kommer att tillkännages den 23:e november.

"Efter månader av förberedelser tillsammans med våra partners så är det väldigt roligt att äntligen få träffa årets deltagare i Female Leader Engineer. Dessa 20 toppstudenter har redan imponerat på oss med starka CVn, professionell framtoning & personlig mognad. Det skall bli väldigt spännande att följa dem på deras resa i karriären framöver." säger Hulda Thorbjörnsdottir, rekryteringsansvarig för Female Leader Engineer.

Årets deltagare är:

• Tintin Christine Boghammar, LTH