Stadium satsar på att nå fler kvinnliga ingenjörer

För att stärka sin digitala satsning och nå fler kvinnliga ingenjörer blir Stadium partnerföretag till Female Digital Engineer.

Åsa Brunzell, HR & Sustainability Director på Stadium

- Stadium växer stadigt som bolag och vi strävar alltid efter att bli bättre på det vi gör. Vi vill kunna erbjuda våra kunder en så inspirerande upplevelse som möjligt när de handlar hos oss. För att kunna göra det behöver vi bygga ett starkt lag med en mångfald av talangfulla medarbetare med kompetenser som traditionellt inte sett Stadium som en självklar arbetsgivare. En digital infrastruktur är nyckeln till en bättre kundupplevelse och högre effektivitet. Därför vill vi visa de talangfulla deltagarna i programmet, vad Stadium kan erbjuda i form av spännande uppdrag och utmaningar, säger Åsa Brunzell, HR & Sustainability Director på Stadium.

Female Digital Engineer drivs av CoGig AB och är ett utvecklingsprogram för kvinnliga ingenjörsstudenter i slutet av sin utbildning, med syfte att fler kvinnor ska utveckla och driva digitaliseringen i näringslivet. Programmet är en unik mötesplats mellan kvinnliga ingenjörsstudenter och svenskt näringsliv. Genom dels exklusiva besök hos partnerföretagen, får deltagarna en djupare förståelse för företagens verksamhet och utmaningar, samt möjligheten att upptäcka alla spännande jobb som finns inom digitalisering.

- Stadium står inför en spännande digital resa och det känns fantastiskt roligt att ha dem med som partner i programmet. Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att fler kvinnor ska söka sig till roller inom digitalisering, säger Cecilia Västgård, projektledare för Female Digital Engineer.

Ansökan till Female Digital Engineer 2022 öppnar den 1 november 2021. Ansökan sker via Female Digital Engineer hemsida: www.femaledigitalengineer.se

Cecilia Västgård
Verksamhetschef & Projektledare
cecilia.vastgard@cogig.se

Vår vision är enkel: Vi vill att makten i näringslivet ska vara jämnt fördelad mellan män och kvinnor. Att komma dit, inte så enkelt. Vi började vår resa 2013 när fyra ingenjörer grundade kärnan i vår verksamhet: utvecklingsprogram för kvinnliga ingenjörsstudenter i slutet av sin utbildning. Idag är vi stolta över att samarbeta med några av de mest slagkraftiga företagen i Sverige för att förvandla vår vision till verklighet genom att skapa en match mellan människor, intressanta roller och företag.

We are the new way to find great minds - We are CoGig!