Colabitoil förstärker närvaron i mellersta Norrland!

Colabitoil har tecknat ett agentavtal med Mittoljor i Sundsvall. Mittoljor har idag ett antal små och mellanstora kunder vilket innebär att Colabitoil ökar volymen i området med cirka 50 procent. I och med avtalet förstärker och effektiviserar vi vår service för Colabitoils och Mittoljor kunder i områdetI avtalet ingår att Mittoljor övertar transporterna, inkluderande tankbilsekipage och chaufförer i området från Colabitoil. Överlåtelse av transporterna innebär en mer effektiv logistik och dessutom ett minskat miljöavtryck.

”Med detta partnerskap får vi ett bättre kunderbjudande och mer effektiv logistik. Detta kommer ge oss möjligheten att ta nya kunder på ett sätt som inte varit möjligt om vi skulle verka sida vid sida” säger vVD Magnus Nyfjäll.

Jan Nordlöf, VD, tel. 0771-18 59 61 alt. jan.nordlof@colabitoil.com

Magnus Nyfjäll, vice VD, tel 0771-18 60 80 alt. magnus.nyfjall@colabitoil.com