Colabitoil Sweden AB: Komplettering av publicerad årsredovisning

Colabitoil Sweden AB, avger av styrelsen antagen årsredovisning för 2019 och informerar därutöver om upplysning av särskild betydelse från revisorn.

I revisionsberättelsen till årsredovisningen lämnar revisorn en upplysning av särskild betydelse:

Utan att det påverkar våra uttalanden vill vi fästa uppmärksamheten på avsnittet Likviditet och finansiering på sidan 27 i förvaltningsberättelsen där det framgår att Bolaget arbetar aktivt med likviditetsplanering och finansiering, vilket bland annat innefattar delförsäljning av aktier i dotterbolag och factoring. Därutöver framgår att Covid-19 pandemin påverkat Bolagets intäkter negativt och de åtgärder som Bolaget vidtar med anledning av detta. Bolaget gör bedömningen att Bolaget klarar den löpande verksamheten de närmaste 12 månaderna.

Jan Nordlöf, VD, tel. 0771-18 59 61 alt. jan.nordlof@colabitoil.com

Magnus Nyfjäll, vice VD, tel 0771-18 60 80 alt. magnus.nyfjall@colabitoil.com