Coldator FreshCool expanderar området medicinkyla kraftigt

Coldator FreshCool expanderar området medicinkyla kraftigt. Coldator FreshCool International AB (publ) noterat på Aktietorget, tecknade 28 juni-00 samarbetsavtal med Kebo Inredningar AB. Avtalet reglerar gemensam forskning och utveckling av prototypmöbler med medicinkyla för laboratoriemiljöer, samt försäljnings - och tillverkningsrättigheter. Kebo Inredningar ägs av tyska Merck samt finska ISKU. Dessa bolag omsätter ca 27 miljarder kr i Europa. Merck räknas som marknadsledande i Europa vad avser laboratorieutrustningar mm. Detta avtal är en mycket viktig del av Coldator FreshCool marknadsplan för att expandera område medicinkyla i Europa. Försäljning skall bedrivas av Kebo Inredningar i 24 länder i Europa med option på övriga världen. Avtalet uppskattas vara värt lägst 10 miljoner kr i omsättning över en tidsperiod på 3 år i Europa. Utnyttjas optionen fullt ut kan avtalet vara värt 50 - 70 miljoner. Coldator Freshcool är ett tillväxtbolag som utvecklar och säljer produkter inom området medicinkyla, livsmedelskyla/färskvarukoncept (FreshCool) för dagligvaruhandeln samt installationer för inomhusklimat. Mer information: www coldatorfreshcool.com Coldator FreshCool International AB (publ), telefon: 08 - 590 776 10. Lars Barvaeus VD ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00340/bit0002.pdf