Pressmeddelande Coldator Sweden lämnade den 18 augusti ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Coldator Freshcool AB (Publ), noterat på Aktietorget att byta sina aktier i Coldator FreshCool Int.AB mot nyemitterade aktier i Coldator Sweden AB (publ). Ett memorandum från Coldator Sweden AB kommer att tillställas aktieägarna i Coldator FreshCool Int. AB under oktober månad. Med anledning av detta offentliga erbjudande ställer Lars Barvaeus sin post som VD i Coldator FreshCool till styrelsens förfogande för att undvika eventuella jävsituationer. Lars Barvaeus är sedan tidigare aktieägare i Coldator Sweden AB samt sitter i dess styrelse. Styrelsen har därför beslutat att ersätta Lars Barvaeus med styrelseledamoten Hans Traugott. Advokat Peter Thorell lämnar i samband med detta styrelsen i Coldator FreshCool. Styrelsen kommer att kalla till extra bolagsstämma där ytterligare förstärkning av styrelsen kommer att rekommenderas. Eventuella frågor besvaras av Lars Barvaeus 08 59077610 samt tillträdande VD Hans Traugott 08 59077610 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/18/20000918BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/18/20000918BIT00300/bit0002.pdf