Stororder i tyskland

Report this content

STORORDER I TYSKLAND Den stora tyska dagligvarukedjan SKY placerar en miljonorder hos tillväxtbolaget Coldator FreshCool International AB (publ) inför den planerade introduktionen på Aktietorget. Ordern avser FreshCool- anläggningar för Frukt & Grönt i kedjans livsmedelsbutiker. Byggstart för den första tyska anläggningen sker i juni månad i den tyska staden Güstrow och den följande planeras att byggas i Hamburg. Ett avtal finns att om den första provanläggningen utfaller som beräknat kommer SKY att installera FreshCool-anläggningar i alla sina 101 butiker och ordervärdet uppgår då till cirka 100 MSEK. Den tyska etableringen sker i samarbete med tyska STULZ, ett ledande företag inom luftbefuktning och kyla, med en årsomsättning på 5 miljarder DM. Den tyska marknaden har en oerhörd potential då dagligvaruhandeln där omsätter mer än 355 miljarder DM. Lars Barvaeus, verkställande direktör, Coldator FreshCool: "Vårt mest snabbväxande produktområde är FreshCool-anläggningarna för Frukt & Grönt med den finfördelade dimman som likt en rök faller ned över varorna, i säljande miljöer med naturmaterial och lockande färgspel. Senaste teknik med kyla och ultraljudsbefuktning. BÖRINTRODUKTION OCH NYEMISSION Coldator FreshCool noteras på Aktietorget i juni och i samband med detta genomförs en nyemission av aktier till teckningskursen 8 kronor, teckningstid t.o.m 26 maj. Bolagets verksamheter är Meditechkyla till läkemedelsindustrin samt ett starkt försäljningsökande färskvarukoncept till världens största marknad, livsmedelshandeln. Inför noteringen har Bolaget gjort en lyckad inbrytning på den stora tyska marknaden med oerhörd potential. Prospektbeställning 08 - 20 34 36 eller ladda ned direkt från företagets hemsida: http://www.coldatorfreshcool.com Coldator FreshCool International AB (publ) För ytterligare information kontakta gärna: Håkan Brännman, Styrelsens ordförande: tel 08-590 776 10, 070-868 54 70 . Get your own FREE, personal Netscape WebMail account today at http://webmail.netscape.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00370/bit0002.pdf