Collectors årsredovisning 2015 offentlig

Collector publicerar idag årsredovisningen för 2015 på www.collector.se. Banklicens, börsintroduktion och rekordtillväxt bidrog till ett mycket händelserikt år för Collector.

Collectors årsredovisning för 2015 på svenska och på engelska har publicerats på www.collector.se i två separata delar. Den första delen är gjord i en spännande digital version och den andra delen som innefattar bla den finansiella rapporteringen är utformad i ett utskriftsvänligt pdf-format och distribueras till de aktieägare som önskar och kan beställas via Collectors webb ww.collector.se

Årsstämman äger rum torsdagen den 28 april 2016 kl. 15.00 på Västsvenska Handelskammaren, Parkgatan 49 i Göteborg. Fullständiga stämmohandlingar finns på www.collector.se där också anmälan om deltagande kan göras.

”Det viktigaste vi åstadkom 2015 var framförallt banklicensen och börsintroduktionen. Kanske är börsintroduktionen extra viktig för oss, för den har gett oss en helt annan igenkänningsgrad i marknaden”. CEO Stefan Alexandersson

Kommande informationstillfällen från Collector:
Årsstämma 2016 28 april 2016
Delårsrapport januari-mars 2016 28 april 2016
Delårsrapport januari-juni 2016 20 juli 2016
Delårsrapport januari-september 2016 27 oktober 2016

Collectors årsredovisning för 2015 - Digital version

Stefan Alexandersson, CEO I Telefon +46 70-607 38 87 I E-post stefan.alexandersson@collectorbank.se
Pia-Lena Olofsson, CFO I Telefon +46 70-858 04 53 I E-post pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten Eklund, CMO I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collectorbank.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 6 april kl. 13.30 2016.

Citat

CEO Stefan Alexandersson