Liza Nyberg - ny VD för Collector

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collectors styrelse utsåg idag Liza Nyberg till ny VD i Collector AB (publ) och Collector Bank AB.

Liza Nyberg är sedan 2014 VD för Landshypotek Bank AB, Sveriges nionde största bank, där hon har drivit ett framgångsrikt förändringsarbete med digitalisering och breddat produktutbud som främsta prioriteringar.

”Det känns otroligt bra att ha hittat en VD som Liza! Hon förenar ett starkt entreprenöriellt driv med erfarenhet, kompetens och förståelse för bankverksamhet och det regulatoriska ramverk som omgärdar verksamheten. I tidigare uppdrag, bl.a. som VD för mjukvaruföretaget Emric, Skandiamäklarna och Danske Banks hypoteksinstitut, har hon påvisat en stark förmåga att framgångsrikt driva tillväxt och förändring. Liza är en drömrekrytering som kommer att leda Collector med fortsatt utveckling och tillväxt som huvudsakliga mål.” Lena Apler, Grundare och tillförordnad VD Collector

”När jag fick erbjudandet om att bli VD i ett av Sveriges mest spännande bolag var det självklart att tacka ja, trots att jag har ett mycket stimulerande jobb idag. Att ta över ledarskapet i ett så framgångsrikt bolag, tillika Nordens ledande digitala nischbank, är oemotståndligt. Jag är imponerad över vad man har åstadkommit hittills och ska ge allt för att fortsätta framgångsresan i samma goda anda.” Liza Nyberg, tillträdande VD Collector

Liza beräknas tillträda tjänsten under hösten 2017, dock senast den 1 november.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lena Apler, Grundare och tillförordnad VD Collector I Telefon 070-525 65 80 I E-post lena.apler@collectorbank.se
Erik Selin, Styrelseordförande Collector I Telefon 070-6 07 47 90 I E-post erik.selin@balder.se

Denna information är sådan information som Collector AB (COLL) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksför-ordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 april 2017 kl. 08.30 CET. Börsen: Tickerkod COLL.

Taggar:

Citat