Pressinbjudan - Collector Nyhetsmorgon med Steffo Törnquist

Plats: SAND, framsidan Hotel Skansen

Tid:10:30-12:00, lördagen den 19 juli

Ämne: Det enda vi vet om framtiden är nuet

De som vågar ompröva sin verksamhet och självbild är framtidens vinnare. Teknologi och maskiner skapar inga nya idéer.  Det är människor som tänker nytt och använder befintliga verktyg utanför det invanda som skapar framstegen.

Människans urgamla drift att kommunicera har fått nya vingar. Mycket har hänt sedan hällristningar och boktryckarkonsten. Explosionen av kommunikation förändrar förutsättningarna för all mänsklig verksamhet.  När människor möts och talanger kopplas ihop med idéer och pengar växer livskraftiga idéer fram. Sociala verktyg för kommunikation har suddat ut gamla gränser och ökat möjligheterna att mötas. Av slump eller genom medvetna val. Den som förstår sig på nutidens kommunikation vinner i nutid och framtid.

Steffo Törnquist från TV4- leder Collector Nyhetsmorgon

Gäster i soffan

• Per Schlingmann
  • Patrik Sjöberg
  • Eva Röse
  • Kjell Bergquist
  • Stefan Karlsson
  • Håkan Hammarén
  • Lena Apler
  • Måns Zelmerlöw

Per Schlingmann - Framtiden är nutiden. Berättar om sin kommande bok ”Urban Express”

Redan idag är det städer snarare än länder som konkurrerar om allt ifrån investeringar till talang. Städerna utvecklas till mingel där alla är inbjudna, men där konkurrensen om sekunder i centrum är knivskarp. Under detta mingel möts talang, kapital och idéer. Det nya och unika vinner.

Per driver konsultbyrån Per Schlingmann AB där han jobbar som rådgivare och föreläsare. Per är även krönikör i Dagens Industri.

Patrik Sjöberg – Från höjdhopp till vals

Under sin imponerande karriär som höjdhoppare har Patrik Sjöberg bland annat hoppat näst högst i världen med sitt 242 cm. Det hoppet kniper fortfarande platsen som högst i Europa. Patrik är den enda i sin gren som tagit medalj i tre OS. Han har även tävlat mot Steffo i Let’s Dance.

Crowdfunding – Kollektiv finansiering skapar nya möjligheter

Kommer inte finansieringen naturligt från filmstöd och andra källor kan man låta biobesökarna vara med och finansiera filmen via så kallad crowdfunding. En trend som är här för att stanna. Collector har via crowdfunding öppnat möjligheten för sina kunder att vara med och finansiera en svensk komedi – Prästen i paradiset.

Kjell Bergquist svensk skådespelare, som medverkat i filmer som Den bästa sommaren, Monica Z och Bröllopsfotografen. Han har även setts i framgångsrika TV-serier som Mäklarna och 30 grader i februari. I höst är Kjell både huvudrollsinnehavare i och delproducent av Prästen i paradiset.

Eva Röse skådespelerska känd från film, TV och Dramaten som medverkat i bland annat Maria Wern-filmerna, Göta Kanal och Äkta Människor. I höst spelar hon den kvinnliga huvudrollen i Prästen i paradiset.

Håkan Hammarén SVT-serien 30-grader i februaris producent som vann Kristallen för bästa svenska TV-drama 2012. Ansvarig producent för Prästen i paradiset.

Lena Apler, styrelseordförande Collector - Presenterar Coll-appen

Collectors nya app Coll är det enkla och snabba sättet att få bättre kontroll på sin privatekonomi. Presenteras  för första gången i Båstad.

Stefan Karlsson – Vita dukar och stjärna byts ut mot öppet kök med hemmakänsla

Stefan Driver SK Mat och Människor, Mr P och Bar Himmel i Göteborg. Drivit restaurang Fond som hade en stjärna i Guide Michelin. Tilldelad flera utmärkelser som Årets Kock i SM i matlagning, Gastronomiska Akademins guldmedalj med flera. Blev utnämnd till Årets Krögare på Restauranggalan 2013.

Stefan tillagar ett tennistilltugg.

Måns Zelmerlöw – Alla vill vara idoler

Svensk artist, musiker och programledare. Deltagit i bland annat Idol, Melodifestivalen och Så ska det låta. 2006 stod han som segrare i TV 4:s Let's Dance

Kontakta Ida Gustafsson om du vill delta eller boka intervjuer - 0700 81 81 02, ida.gustafsson@collector.se