VD för Collector Bank är Årets Finansprofil

Göteborg, Sverige – Collector Bank AB, dotterbolag till Collector AB (publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Stefan Alexandersson är Årets finansprofil 2015. Som VD på Collector Bank har han i rask takt fått banktillstånd, tagit den enda banken med huvudkontor i Göteborg till börsen och nyanställt mer än 100 personer på mindre än ett år.

Motiveringen lyder:
"Digital och mobil användarvänlighet står i fokus när han med innovation, kreativitet och strukturerade processer utvecklar och anpassar bolagets kunderbjudande. Han är mannen som drivs av att underlätta när du ska samla in presentpengar till barnens lärare eller när företag behöver finansiering till fortsatt tillväxt. På ett år har han lyckats få banktillstånd och noterat bolaget på Nasdaq OMX, Stockholm Midcap. Bara i år har han anställt över 100 personer. Han är vd på den enda börsnoterade banken med huvudkontor i Göteborg. Han är Stefan Alexandersson på Collector Bank.”

"Att få pris som Årets Finansprofil är ett tecken på att jag, såväl som Collector Bank, uppskattas för att vi utmanar och utvecklar finansbranschen till ökad digitalisering och innovation" VD Collector Bank, Stefan Alexandersson

Temat för årets Finansdagen var bankernas utmaningar och utmanarnas möjligheter i en digitaliserad värld. Finansdagen arrangeras av FinansKompetensCentrum som drivs av Business Region Göteborg.

Stefan Alexandersson, CEO Collector I tel 070-607 38 87 I E-post stefan.alexandersson@collector.se
Åsa Hillsten, CMO Collector I tel 070-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collector.se

Citat

VD Collector Bank, Stefan Alexandersson