Colony Real Estate offentliggör erbjudandehandling avseende sitt kontanta budpliktserbjudande till aktieägarna i Fleming Properties

Report this content

Den 30 juli 2024 offentliggjorde Colony Real Estate Sweden Holding AB ("Colony Real Estate") ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Fleming Properties AB ("Fleming Properties" eller "Bolaget") att överlåta samtliga aktier i Bolaget till Colony Real Estate för 5 kronor per aktie ("Erbjudandet")(1).

Erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet publicerades idag den 30 juli 2024. Erbjudandehandlingen finns tillgänglig på webbplatsen för Erbjudandet, www.colonytoimitilat.fi/en/fleming-info. Acceptsedlar kommer att distribueras till aktieägare vars innehav i Fleming Properties är registrerat i eget namn hos Euroclear Sweden AB senast den 30 juli 2024.

Acceptfristen för Erbjudandet inleds den 31 juli 2024 och avslutas den 28 augusti 2024. Utbetalning av vederlag i Erbjudandet beräknas påbörjas omkring den 4 september 2024. Colony Real Estate har förbehållit sig rätten att förlänga acceptfristen för Erbjudandet, liksom att senarelägga tidpunkten för utbetalning av vederlag. En förlängning av acceptfristen kommer inte fördröja utbetalningen av vederlag till aktieägare som redan har accepterat Erbjudandet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stefan Gattberg
Styrelseordförande i Colony Real Estate Sweden Holding AB

E-post: stefan.gattberg@altaal.com

Colony Real Estate lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med Takeover-reglerna. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, den 30 juli 2024 klockan 09:30 CEST.

Information om Erbjudandet:
www.colonytoimitilat.fi/en/fleming-info

Viktig information

Erbjudandet, den information samt den dokumentation som tillgängliggörs genom detta pressmeddelande har inte upprättats av, och inte godkänts av, en "authorised person" som avses i bestämmelse 21 av UK Financial Services and Markets Act 2000 ("FSMA"). Spridning av information och dokument som tillgängliggörs genom detta pressmeddelande är undantagna från restriktionerna för finansiell marknadsföring i bestämmelse 21 FSMA på grundval av att det är ett meddelande från eller på uppdrag av en juridisk person som hänför sig till en transaktion om förvärv av daglig kontroll av den juridiska personens verksamhet; eller för att förvärva 50 procent eller mer av aktier med rösträtt i en juridisk person, i enlighet med artikel 62 i UK Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005.

Uttalanden i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive uttalanden om framtida resultat, tillväxt och andra utvecklingsprognoser samt andra fördelar med Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan generellt, men inte alltid, kännetecknas av att den innehåller orden "bedöms", "avses", "förväntas", "tros", eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är, till sin natur, föremål för risker och osäkerhetsmoment eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. På grund av flera faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom Colony Real Estates kontroll, kan det inte garanteras att framtida förhållanden inte väsentligen avviker från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen. All sådan framtidsinriktad information gäller endast för den dag den förmedlas och Colony Real Estate har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera någon sådan information på grund av ny information, framtida händelser eller liknande, förutom i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.

Noter:

(1) Om Fleming Properties före utbetalning av vederlag i Erbjudandet lämnar utdelning eller genomför annan värdeöverföring till dess aktieägare kommer vederlaget i Erbjudandet att justeras i motsvarande mån.