Colony101 har per den 1 juli förvärvat det engelska bolaget ForMaster

Report this content

Colony101 har per den 1 juli förvärvat det engelska bolaget ForMaster. ForMaster är verksamt inom webblösningar och WAP-teknik. ForMaster har dessutom många års erfarenhet av att integrera ERP system med Internet. - ForMaster förstärker den kompetens Colony101 har inom området e- business. Kombinationen av Colony101 och ForMaster gör att vi nu kan öka vår satsning på att initiera och utveckla e-handelslösningar. Detta kommer att förstärka Colony101s internationella närvaro, säger Mikael Isaksson koncernchef hos Colony101 AB. ForMaster har 15 medarbetare och omsatte föregående år 14 miljoner kronor. - Bolaget har en bra kundportfölj, är lönsamma och har en hög kompetens. Affären kommer att öka både ForMasters tillväxt och vår egen, säger Anders Hallgren internationell chef hos Colony101 AB, som nu ser vidare på ytterligare strategiska förvärv. Colony101 är ett onoterat företag med stark tillväxt och 130 medarbetare i Stockholm, Sundsvall, London, Amsterdam och Frankfurt. Omsättningen under året beräknas till ca 150 miljoner kronor. Colony101 ska vara ett av de ledande internationella företagen som erbjuder både portaler och systemintegration. Vi levererar nästa generations lösningar inom Internet. För mer information kontakta: Colony101 AB Internationell chef: Anders Hallgren Kungsgatan 37 111 56 STOCKHOLM Tel: 08-454 18 00 Mobil:070-688 18 40 www.colony101.com ForMaster Philip Bryan, Managing Director Kinetic Centre, Theobald Street, Borehamwood, Hertfordshire, WD6 4PJ Tel: +44 (0) 7050 113 158 mailadress: pbryan@formaster.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00810/bit0002.pdf