• Coloplast/

Coloplast lanserar ny banbrytande stomipåse – ”ett paradigmskifte i design av stomiprodukter”

– Nya SenSura® Mio, är ingenting annat än ett paradigmskifte när det gäller design av stomiprodukter. Vi är väldigt stolta att nu få presentera en stomipåse som kommer att ge många människor runt om i världen en positiv förändring i livet, säger John Raabo Nielsen, vd på Coloplast i Sverige.

Coloplast bjuder nu in media till världskongressen för stomiterapeuter, WCET, som hålls i Göteborg 15-19 juni, för att se den nya produkten och färgen, och prata med designern bakom.

Coloplasts monter är uppbyggd som en lägenhet med alla textilier i produktens nya material och färg. På plats den 16 juni finns Jakob Bendix, industridesignern och produktutvecklaren bakom den nya färgen, samt John Raabo Nielsen, vd för Coloplast i Sverige.

Vad: Pressinbjudan till WCET där Coloplast presenterar sin senaste produktutveckling och lanserar en ny stomipåse med fyra stora nyheter – ny färg och nytt material (världens mest diskreta grå färg), ny häfta, nytt filter och ny klickkoppling.

På plats: Jakob Bendix, industridesigner på Coloplast och utvecklare av världens mest diskreta grå färg. John Raabo Nielsen, vd Coloplast i Sverige.

Tid: Måndagen den 16 juni från kl. 11.00.

Plats: Svenska Mässan i Göteborg, entré 8, Mässans gata 8.

Presskontakt: Anna Creutz, tfn 070-308 10 77, e-post anna.creutz@perspective.se eller
Ann Waldeborn, tfn 070-269 53 01, e-post ann.waldeborn@perspective.se

Coloplast utvecklar produkter och tjänster som gör livet enklare för människor med ett hälsotillstånd som är mycket personligt (intim sjukvård). Genom ett nära samarbete med användarna utvecklas produktlösningar som motsvarar kundernas speciella behov. Coloplast arbetar inom affärsområdena stomi, urologi och kontinens samt sår- och hudvård. Coloplast arbetar globalt och har över 8500 anställda. Det svenska kontoret ligger i Kungsbacka, strax söder om Göteborg.

Snabbfakta

Det världsledande medicintekniska företaget Coloplast har under våren genomfört sin största lansering någonsin. Under tre år har man utvecklat en banbrytande stomipåse som nu presenteras på världskongressen för stomi, WCET, som hålls i Göteborg 15-19 juni. Nya SenSura® Mio ser med sitt material i textil, sin patenterade neutralt grå färg, sitt cirkelformade filter och sin nya mycket flexibla passform inte ut som någon annan stomipåse på marknaden.

Citat

John Raabo Nielsen, vd på Coloplast i Sverige