Colorama öppnar ny butik i Gårdsten, Göteborg

Report this content

Colorama utökar med en butik i Gårdsten, Göteborg. Butiken blir koncernens 8:e butik i Göteborgsregionen.

Den nyöppnade Coloramabutiken i Gårdsten är på 200 m2 och ligger på Salviagatan 7 i stadsdelen Angered. Butiken är en fullsortimentsbutik med färg, tapet, golv, kakel och klinker för både konsumenter och proffs. Butiken erbjuder även Coloramas hela tjänsteutbud. Bland annat: inredningsdesigners (CID), Fasadakuten med fasadexperter och Colorama PRO.

– Syftet med utökningen av antalet butiker är att stärka vår tillgänglighet. Vi tror på en framtid för färgfackhandeln och vill underlätta för både privatkonsumenter och proffshantverkare i regionen, berättar Annika Svedberg, VD för Coloramabutikerna i Göteborgsregionen

Detta betyder bland annat att kunderna kan hämta ut sina varor i samtliga butiker oavsett vilken av de åtta butikerna de handlat i. Alla butiker har även extra tidiga öppettider för proffshantverkare, från 07.00, för att matcha hantverkarnas arbetstider.

– Våra tjänster blir en allt större del av vår verksamhet. Vi har bland annat Coloramas inredningsdesigners (CID), Tiptop och Colorama PRO, allt för att underlätta för våra kunder att gå från idé till ett lyckat slutresultat, fortsätter Annika Svedberg.

För mer information kontakta:
Fredrik Hansson, VD Colorama
Mail: Fredrik.hansson@colorama.se

Om Colorama
Colorama är Sveriges största färgfackhandel med över 170 butiker runt om i landet. Kedjan ägs till 100 procent av handlarna. Colorama säljer färg, tapeter, golv, kakel och klinker till både proffs och konsumenter. Våra tjänster är en allt större del av vår verksamhet. Dessa är bland andra Coloramas tiptop, inredningsdesigners (CID), badrumsdesigners och Fasadakuten med våra fasadexperter, där vi hjälper våra kunder att uppnå bästa möjliga slutresultat.

Taggar: