Colorama storsatsar på egna varumärken med nya kollektioner

Report this content

Colorama följer affärstrenden och fortsätter utveckla egna varumärken och kollektioner. Tillsammans med Sveriges mest meriterade tapetdesigner Björn Nilsson har Colorama tagit fram Nordisk nyans, en ny tapetkollektion, som nu lanseras samtidigt som Coloramas nya råa ekgolv Wisseltofta. Båda nyheterna är framtagna med inspiration hämtade från naturen och med insikter från skandinavisk inredning.

Colorama har gett en av Skandinaviens största tapetsdesigners, Björn Nilsson, fria händer att skapa en ny tapetkollektion. Resultatet är Nordisk nyans med motiv inspirerade av naturen men också med en tydlig retrokänsla, något som är Björn Nilssons signum.

– Växtmotiv och botaniska formar skapar lugn och ro och färgerna är speciellt anpassade efter skandinavisk inredning, där det ofta finns blonda träslag och ljusa möbler, säger Björn Nilsson.

Nordisk nyans består av sju mönster i olika färgställningar, som tillsammans med fyra enfärgade blad bildar kollektionen på totalt 32 sidor, gjord med non woven-kvalité för enkel montering. Nordisk nyans är den tredje tapetkollektionen som Colorama släpper under sitt eget varumärke och som nu finns i Coloramas butiker, till priset 399 kr/rulle.

Wisseltofta

Samtidigt lanseras Wisseltofta, Coloramas nya ekgolv. Materialet har behandlats minimalt och har endast en lätt vitlaserad yta, allt för att framhäva ekens råa känsla.

- Ek är svenskarnas främsta val av träslag i golv och efterfrågar i allt högre grad en naturlig känsla i sin inredning. Iutvecklingen av Wissetofta samlade vi därför all erfarenhet från våra golvexperter. Den råa ytan är en del av det men också att är ett tvåstavsgolv för en mjukare känsla, säger Lars Olsson, inköpare på Colorama.

Wisseltofta är ett 14 millimeters tjockt, FSC-märkt, tvåstavsgolv i ek med en lätt vitlaserad yta. Golvet är utrustat med den absolut senaste klicktekniken vilket gör det extra lätt att lägga. Golvet finns nu att beställa i Coloramas butiker till priset 299 kr/kvm (ord pris 379 kr/kvm).

Se nedan för högupplösta bilder av både Nordisk nyans kollektionen och Wisseltofta

För mer information och bilder om Nordisk nyans kontakta:
Håkan Bergquist
Inköpschef på Colorama AB
Hakan.bergquist@colorama.se

För mer information och bilder om Wisseltofta kontakta:
Lars Olsson
Inköpare Colorama AB
Lars.olsson@colorama.se

Om Colorama
Colorama är Sveriges största färgfackhandel med över 170 butiker runt om i landet. Kedjan ägs till 100 % av handlarna. Vi säljer färg, tapeter, golv, kakel och klinker till både proffs och konsumenter. Våra Tiptop-tjänster en allt större del av vår verksamhet. Dessa är bland andra Coloramas Tiptop, inredningsdesigners (CID), badrumsdesigners och Fasadakuten med våra fasadexperter, där vi hjälper våra kunder att uppnå bästa möjliga slutresultat.

Taggar: