Coloreel och maxjenny! lanserar färgstark kollektion

Coloreel, med sin unika teknik för digital infärgning av textiltråd som skapar miljövänliga och kreativa brodyrer, lanserar ny färgstark samverkan och kollektion med maxjenny!, ett modevarumärke med bas i Köpenhamn, Danmark.

Kollektionen innehåller ett urval av klänningar broderade med en skräddarsydd maxjenny! logotyp på klänningens siluett. Logotypen är designat med avancerade gradienter för att skapa en graffitieffekt som inte skulle vara möjlig att åstadkomma med traditionell brodyrteknik. Klänningarna premiärvisades nyligen för Kaliforniens modeelit på catwalken vid Orange County Fashion Week i samarbete med LA Fashion Week.

Klänningarna finns att köpa på Maxjennys flaggskeppsbutik i Stockholm och online på maxjenny.com.

“Jag älskar hur färger kan lämna avtryck och jag letar alltid efter nya sätt att utveckla varumärket Maxjenny!, så att lära mig om Coloreel och de nya möjligheterna som tekniken presenterar rent kreativt och ur en hållbarhetsperspektiv var väldigt inspirerande.", säger Maxjenny.

Torbjörn Bäck, CEO på Coloreel Group AB, kommenterar:

”Det är väldigt inspirerande att se hur ett färgstarkt varumärke som maxjenny! utnyttjar de möjligheter som vår teknologi ger modevarumärken som vill förbättra kreativiteten och hållbarheten i sina brodyrer och logotyper.”

För mer information om Coloreel följ nedan länkar eller kontakta:

Torbjörn Bäck, CEO, torbjorn.back@coloreel.com, +46 761 109177
Henrik Linder, VP Marketing & Communication,
henrik.linder@coloreel.com, +46 702 187101

www.coloreel.comLinkedInInstagramFacebookYoutube

Om Coloreel
Coloreel är ett svenskt varumärke inom textilinnovation som har tagit fram en banbrytande teknik för broderi som möjliggör färgning av textiltråd av hög kvalitet på begäran, vilket öppnar upp en värld av potential.

Vi använder tekniken för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Den unika lösningen gör det möjligt att skapa komplicerade mönster, inklusive gradienter, texturer och andra spektakulära effekter. Att endast använda enbart en tråd och en nål innebär också att kvaliteten och effektiviteten förbättras avsevärt, vilket möjliggör omedelbar start och snabbare leverans. Kort sagt, Coloreel ökar möjligheter för kreativitet och förbättrar samtidigt kvalitet och effektivitet. I framtiden kan tekniken också användas för sömnad, stickning, vävning och mer.

Coloreel bidrar också till ökad hållbarhet eftersom tekniken leder till minskat avfall och hjälper därmed textilbranschen att förflytta sig mot en mer hållbar produktion. Genom att färga in tråden direkt bildas inget avloppsvatten, och därmed ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och en nål betyder också minimerat trådavfall och minimerad mikrofiberförorening.

Resultatet är broderi med full potential

Taggar:

Citat