Coloreel sluter nytt avtal för första multienheten med Hirsch Solutions i USA

Coloreel, med sin unika välpatenterade teknik för digital infärgning av textiltråd som skapar miljövänliga och kreativa brodyrer, tillkännager försäljningen av det första multienhets installationen i USA till Hirsch Solutions, världens största distributör av brodyrmaskiner.

De sex enheterna kommer att placeras över en Tajima TMEZ 6-huvudbrodyrmaskin för en av Hirsch´s innovativa kunder baserad i Kalifornien.

Affären tillkännages kort efter den mycket framgångsrika Impressions Expo i Long Beach, USA. USAs största mässa för utrustning till textilindustrin, där Coloreel och Hirsch presenterade och demonstrerade de unika möjligheter som Coloreels produkter och teknologi erbjuder inför flera hundra intresserade besökare.

Sven Öquist, VP Sales på Coloreel Group AB, kommenterar:

”Vårt partnerskap med Hirsch ger Coloreel den ultimata räckvidden mot den amerikanska marknaden och denna beställning av en multienhet med flera huvuden är ytterligare ett stort steg på vår tillväxtresa i USA. Installationen kommer att göra det möjligt för kunden att möta den snabbt ökande efterfrågan på våra mer miljövänliga och kreativa broderier. Jag ser fram emot att många fler multienheter säljs genom vårt partnerskap med Hirsch”

För mer information om Coloreel följ nedan länkar eller kontakta:

Ricardo Nava, Sales Director – Americas Coloreel,ricardo.nava@coloreel.com, +1 843-475-1246
Henrik Linder, VP Marketing & Communication, henrik.linder@coloreel.com, +46 702 187 101

www.coloreel.comLinkedInInstagramFacebookYoutube

Coloreel är ett svenskt varumärke inom textilinnovation som har tagit fram en banbrytande teknik för broderi som möjliggör färgning av textiltråd av hög kvalitet på begäran, vilket öppnar upp en värld av potential.

Vi använder tekniken för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Den unika lösningen gör det möjligt att skapa komplicerade mönster, inklusive gradienter, texturer och andra spektakulära effekter. Att endast använda enbart en tråd och en nål innebär också att kvaliteten och effektiviteten förbättras avsevärt, vilket möjliggör omedelbar start och snabbare leverans. Kort sagt, Coloreel ökar möjligheter för kreativitet och förbättrar samtidigt kvalitet och effektivitet. I framtiden kan tekniken också användas för sömnad, stickning, vävning och mer.

Coloreel bidrar också till ökad hållbarhet eftersom tekniken leder till minskat avfall och hjälper därmed textilbranschen att förflytta sig mot en mer hållbar produktion. Genom att färga in tråden direkt bildas inget avloppsvatten, och därmed ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och en nål betyder också minimerat trådavfall och minimerad mikrofiberförorening.

Resultatet är broderi med full potential

Om Hirsch Solutions

Sedan starten 1968 har Hirsch Solutions hjälpt kläddekoratörer på alla nivåer - nybörjare till proffs - att dramatiskt växa sin verksamhet. Från broderi till screentryck, textillasergravyr och digitalt tryck direkt till plagg med mera.

Enbart Hirsch förser dig med alla verktyg du behöver för att lyckas.

Sven Öquist, VP Sales på Coloreel Group AB