Coloreel tecknar distributör i Nederländerna

Coloreel expanderar det europeiska distributionsnätverket genom Pals Print & Screen, Nederländsk och Belgisk distributör av industriella brodyrmaskiner, digitala printers och nu Coloreelenheter. Pals Print & Screen kommer ansvara för all försäljning, service och installation till alla kunder på deras marknad.

”Det är en fantastisk, innovation som brodyrbranschen har väntat på. För oss är Coloreelenheten en unik produkt som ett bra tillägg till vårt sortiment av maskinvarumärken. Enheten levererar stora möjligheter och lösningar i den moderna världen med till exempel webbshops som nu kan brodera designs med oändligt med färger och till och med gradienter, säger Anton Pals på Pals Print & Screen, Coloreel distributör för Nederländerna och Belgien.

Pals Print & Screen är ett familjedrivet företag med far, dotter och son alla arbetandes tillsammans och har arbetat i branschen hela sina liv. Deras huvudsegment är profilbrodyr, arbetskläder, logotyper och sport.

Den nederländska och belgiska marknaden är välkänd för deras extremt höga krav på tryck- och brodyrkvalitet. Kombinationen i användningen av olika teknologier, den växande personaliseringen och efterfrågan på snabba leveranstider är mycket viktigt. Marknaderna är väl utvecklad inom webbtjänster för brodyrbranschen.

"Vi täcker nu hela västra Europa med vårt distributionsnätverk och genom detta avtal har vi nu ännu en motiverad och entusiastisk partner som vill arbeta med vår revolutionerande Coloreelenhet,” säger Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef på Coloreel.

Coloreel-tekniken möjliggör högkvalitativ omedelbar färgning av textiltråd medan den är i produktion. Genom att omedelbart färga en vit tråd under brodyrproduktionen ger Coloreel fullständig frihet att skapa unika brodyr utan några begränsningar i användning av färger.

Kunderna kommer att kunna träffa Pals Print & Screen vid Texprocess 14-17 maj tillsammans med de andra europeiska distributörer. I monter C42, Hall 5 kommer Coloreel demonstrera de många möjligheterna med Coloreelenheten.

För mer information om Coloreel, besök www.coloreel.com eller kontakta:

Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef, magnus.hellstrom@coloreel.com, +46 709 501 620

Anton Pals, VD på Pals Print & Screen, Coloreel distributor I Nderländerna och Belgien, anton@palsprint.com, +31 6 532 914 67

David Borg, Digital Kommunikatör, david.borg@coloreel.com, +46 733 88 22 22

Coloreel är ett svenskt teknik- och innovationsföretag inom textilindustrin. Sedan 2009 har företaget utvecklat Coloreel-tekniken, en banbrytande innovation som möjliggör högkvalitativ infärgning av textiltråd som öppnar fantastiska nya designmöjligheter. Coloreel’s första produkt baserad på tekniken är skapad för industriella brodyrmaskiner. Den patenterade tekniken kan i framtiden också användas för sömnad, stickning, vävning med mera.

Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef på Coloreel