Lyckad produktlansering av världens första enhet för omedelbar trådinfärgning

Den 17-20 september introducerade Coloreel deras trådinfärgningsenhet för den europeiska marknaden på mässan Avantex i Paris. Detta var en stor milstolpe för företaget och den officiella starten på försäljningen av Coloreel-enheten för alla europeiska distributörer.

Produktlanseringen av trådinfärgningsenheten och det medföljande programmet för trådinfärgning Coloreel Studio fick ett nyfiket och överväldigande mottagande på Avantex. Över tusen besökare kom till Coloreels monter för att lära sig mer. Brodörer, digitizers, designers och klädtillverkare inklusive högkvalitativa varumärken var mycket imponerade av Coloreel-enheten och många förfrågningar om att få köpa den revolutionerande produkten gjordes.

"ÄNTLIGEN, efter många år och mycket hårt arbete, har vi nu lanserat vår första produkt! Marknadsresponsen är helt fantastisk och det är inspirerande att människor kom till Paris från hela världen bara för att träffa oss, säger en extatisk Joakim Staberg, grundare och innovatör på Coloreel.

Coloreel distributörer, ledande varumärken inom klädindustrin, partners och slutkunder kom alla för att fira denna historiska produktlansering med Coloreel teamet.

"Jag känner mig stolt och glad, alla besökare var imponerade, både de vi har haft kontakt med tidigare och de nya vi träffade för första gången. Vi har alla funktioner som folk önskar i Coloreel-enheten och det känns riktigt bra,” säger Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef på Coloreel.

Coloreel-enheten kommer att ta brodyrindustrin till nästa nivå

• Coloreel ger möjligheten att skapa fantastiska brodyr med fenomenal kvalitet. Kunderna kommer kunna skapa nya unika brodyr som ingen har sett tidigare.
• Coloreel erbjuder förbättrad logistik eftersom kunderna bara behöver en tråd men kan få obegränsat med färger. Produktiviteten ökar för brodyrproducenter när det inte behövs några klipp mellan färgbytena.
• Coloreel minskar slöseriet med resurser genom att bara producera den tråd du behöver och minimera vattenanvändning.

"Vi har hela paketet, en enhet som färgar tråd omedelbart på ett mer hållbart sätt och ett infärgningsprogram för att skapa fantastiska brodyr. Det är nu klart; Vi kommer verkligen att revolutionera hela brodyrindustrin ", säger Mattias Nordin, VD på Coloreel.

Framtiden för Coloreel

Leverans av Coloreel-enheterna till kunder i Europa startar i början av 2019 med USA följande. Nästa steg för Coloreel är att bredda distributionen på ett kvalitetssäkert och serviceorienterat sätt. Produktlanseringen av den revolutionerande trådinfärgningsenheten var en tydlig indikation på att hela världen längtar efter denna produkt.

Coloreel distributörerna kommer att ställa ut på följande mässor och demonstrera trådinfärgningsenheten.

• Print in Progress, Paris 10-11 oktober 2018
  • Futurmoda, Alicante, 17-18 oktober 2018
  • Viscom, Milano 18-20 oktober 2018
  • Viscom/PSI/Promotex, Düsseldorf 8-10 januari 2019
  • Printwear and Promotion, Birmingham 20-22 januari 2019
  • C!Print, Lyon 5-7 februari 2019

För mer information om Coloreel, besök www.coloreel.com eller kontakta:

Mattias Nordin, VD på Coloreel, Mattias.nordin at coloreel.com, +46 708 558 557

Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef på Coloreel, magnus.hellstrom at coloreel.com, +46 709 501 620

Coloreel är ett svenskt teknik- och innovationsföretag inom textilindustrin. Sedan 2009 har företaget utvecklat Coloreel-tekniken, en banbrytande innovation som möjliggör högkvalitativ infärgning av textiltråd som öppnar fantastiska nya designmöjligheter. Coloreel’s första produkt baserad på tekniken är skapad för att användas till industriella brodyrmaskiner. Tekniken kan i framtiden också användas för sömnad, stickning, vävning med mera.

Joakim Staberg, grundare och innovatör på Coloreel
Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef på Coloreel