BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 1999

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 1999 KONCERNEN Verksamhet Columna Fastigheter är ett utvecklingsföretag på den europeiska fastighetsmarknaden. Utvecklingsarbetet sker dels genom att driva fastighetsprojekt i det egna fastighetsbeståndet dels genom aktivt ägande i fastighetsförvaltande intresseföretag. Fastighetsbeståndet som huvudsakligen innehåller kommersiella fastigheter är geografiskt koncentrerat till Storstockholm, centrala Bryssel och centrala Rotterdam. Realia AB, Criterion Properties Plc, Manhattan Center bvba och Oceanview Investments v o f är fastighetsförvaltande intresseföretag. Realia äger svenska förvaltningsfastigheter geografiskt koncentrerade till Storstockholm och Öresundsregionen. Criterion är ett projektutvecklingsföretag som äger fastigheter i södra England och Wales. Manhattan Centers fastigheter är koncentrerade till Bryssel och Oceanviews fastigheter ligger främst i Holland och där koncentrerat till Rotterdam. Columna Fastigheter förvaltar och administrerar Manhattan Center och Oceanview. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000222BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000222BIT00610/bit0002.pdf