Pressmeddelande På bolagsstämma i september 1998 i Columna Fastigheter AB i samband med en strukturaffär mellan Columna Fastigheter, Realia och Blockfield riktades kritik mot affären, vilket utmynnade i att en särskild granskare tillsattes i Columna Fastigheter. Granskaren har avlämnat rapport till bolaget över granskningen. Rapporten utmynnar i huvudsak i bedömningen att det saknas belägg för att styrelsen och VD brustit i affärsmässighet och att det inte finns skäl att anta att något gynnande av viss part skett på bekostnad av Columna Fastigheter eller dess aktieägare. COLUMNA FASTIGHETER AB (publ) För ytterligare information kontakta; Anders Lövgren Verkställande direktör 08- 679 05 90 070-629 05 91 Columna Fastigheters affärsidé är att på den europeiska fastighetsmarknaden, förvärva och utveckla fastigheter och fastighetsbolag ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/24/19990913BIT00110/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/03/24/19990913BIT00110/bit0002.doc