Affärsverken i Karlskrona tecknar avtal med Com Hem

Affärsverken som driver och utvecklar stadsnäten i Karlskrona, Karlshamn och Ronneby har tecknat avtal med Com Hem som innebär att drygt 19 000 hushåll i regionen nu har möjlighet att teckna bredband, TiVo och övriga tv-tjänster från Com Hem via stadsnätet.

Avtalet innebär att Com Hem, som sedan i våras är ny leverantör av grundutbud för TV via kabel-tv nätet, kommer agera tjänsteleverantör åt Affärsverken som är kommunikationsoperatör i Karlskrona, Karlshamn och Ronneby.

Vi kan nu glädjande konstatera att Com Hem är ny tjänsteleverantör i Karlskronas Stadsnät. Med ett brett utbud av tjänster med en hög kvalité välkomnar vi Com Hem som en nationellt etablerad tjänsteleverantör till vårt Stadsnät. Det är också ett kvitto på att vårt stadsnät håller hög driftkvalitet när ett så starkt varumärke som Com hem vill leverera i Karlskronas stadsnät, säger Jan Lindqvist Affärsverken Affärsområdeschef Stadsnät

”I våras fick vi förtroende att bli leverantör i kabel-tv nätet och detta avtal innebär att vi tar vi nästa steg i att fördjupa vårt samarbete med Affärsverken. Etableringen som tjänsteleverantör innebär att vi nu skapar ännu större valfrihet för kunden”, säger Stefan Trampus, försäljningsdirektör på Com Hem.

Beställningar kan redan göras genom att man ringer Com Hems kundservice på telefon 90 222.

För ytterligare information, kontakta:

Jan Lindqvist, Affärsområdeschef Stadsnät Affärsverken
jan.lindqvist@affarsverken.se

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,9 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 200 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.

Om Affärsverken, Affärsområde Stadsnät
Karlskronas Stadsnät är ett offensivt och välrenommerat öppet Stadsnät i Karlskrona som erbjuder kvalitativa tjänsteleverantörer en öppen marknad att verka på. Stadsnätet är utbyggt i flerbostadshus, skolor, företag och många villor i stora delar av Karlskrona kommun och är redan nu förberett för framtidens digitala och samhällskritiska tjänster.

Affärsverken äger, bygger och sköter driften av Karlskronas Stadsnät, som idag når ut till över 14 000 hushåll och företag i Karlskrona kommun. Vi började bygga ut fiber 1995 och fiberansluter ständigt fler. Vi storsatsar just nu på fiberanslutning till villakunder inom olika områden i kommunen.

För mer information, gå till: www.affarsverken.se och www.karlskronaporten.net