Com Hem avnoteras och sista dagen för handel är den 1 november 2018

Report this content

Com Hem Holding AB (publ) (”Com Hem”) har genom pressmeddelande den 8 oktober 2018 kommunicerat att Com Hem har ansökt om avnotering av bolagets aktie från Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Nasdaq Stockholm har nu godkänt bolagets ansökan om avnotering och beslutat att sista dagen för handel med Com Hems aktie på Nasdaq Stockholm, Large Cap, blir den 1 november 2018.

För ytterligare information kontakta:

fredrik.hallstan@comhem.com

Investerare:
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations
marcus.lindberg@comhem.com

Informationen i detta pressmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2018 kl. 15:00 CEST.

Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60% av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem-koncernen grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och under 2017 omsatte koncernen 7 136 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm.