Com Hem och TV4 har nått en muntlig överenskommelse

Com Hem har under fredagen säkrat en muntlig överenskommelse med TV4. Det innebär att alla Com Hem- och Boxer-kunder kommer återfå TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under helgen.

Com Hem och TV4 har under fredagen återigen förhandlat och nått en muntlig överenskommelse. Parterna beräknar slutföra förhandlingarna under helgen för att Com Hem och Boxer ska kunna återuppta sändningen av TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under dagarna 21-22 december.

”Jag är oerhört glad över att vi äntligen har nått en muntlig överenskommelse med TV4. Jag förstår att våra kunder är besvikna över hur de har drabbats av detta, och vi kommer fortsätta jobba dag och natt för att få det nya grundavtalet på plats. Det är tydligt att många av våra kunder saknar TV4 och oroar sig inför julens tv-tittande. Därför känns det väldigt skönt att vi kan återuppta sändningen med några få dagar kvar till jul,” säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

Mer detaljer kring det exakta kanalutbudet följer när avtalet är sammanställt.

Med detta avtal som grund kommer sedan fortsatta förhandlingar ske gällande det totala avtalet mellan Com Hem och TV4.

Com Hems presstjänst för media och journalister
Tel: +46 8 121 47 400

Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com