Com Hem och TV4 överens om flerårigt avtal

Com Hem och TV4 Media har idag slutit ett flerårigt avtal för TV4-kanalerna och C More. Com Hem och Boxers kunder kan fortsätta se TV4, Sjuan, TV12 och C More som vanligt och fler kanaler blir dessutom tillgängliga framöver.

Chief Commercial Officer

Efter ytterligare förhandlingar har Com Hem och TV4 Media nu kommit överens om ett nytt avtal som innebär att Com Hem och Boxers 2,1 miljoner hushåll kan fortsätta titta på TV4-kanalerna och C More som vanligt. Dessutom ingår rättigheter för TV4 Fakta, TV4 Guld, TV4 Film och Sportkanalen i det nya avtalet.

– Jag är glad att vi nu har en långsiktig överenskommelse som gynnar båda parter och ger våra kunder tillgång till mer underhållning. Framförallt är jag nöjd med att vi lyckades lösa detta utan avbrott för våra tv-tittare som nu kan fortsätta följa program som Idol och Så mycket bättre, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Com Hem.

Avtalet innebär även att boende i Com Hem-fastigheter kommer kunna ta del av sitt kanalutbud via andra enheter, exempelvis mobiler och surfplattor. Detta inkluderar även de som tittar på Com Hems nya digitaliserade grundutbud och inte har ett betal-tv-abonnemang.Com Hem och Boxer återkommer till sina kunder med mer information om när ytterligare kanaler blir tillgängliga och valbara i utbudet. Individuell information om vad som ingår i respektive abonnemang hittas alltid under ”Mina sidor” på comhem.se och boxer.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Joel Ibson, Head of Corporate Communications
+46 766 26 44 00 //
media@tele2.com

Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under varumärkena Com Hem och Boxer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen: www.tele2.com