• CombiGene/

CombiGene har godkänts för notering på Nasdaq First North Stockholm med första handelsdag den 19 december 2018

Nasdaq Stockholm AB har beslutat att aktierna och teckningsoptionerna i CombiGene AB (publ) ska upptas till handel på Nasdaq First North Stockholm. Första dag för handel blir den 19 december 2018.

Aktierna och teckningsoptionerna (TO 2) i CombiGene kommer att handlas med oförändrat kortnamn (COMBI) och ISIN kod (SE0006504593) respektive (COMBI TO 2) och ISIN-kod (SE0011616408).

Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet från Spotlight Stock Market till Nasdaq First North Stockholm och aktieägare i CombiGene behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

- Listbytet förväntas stärka kännedomen om CombiGene och attrahera en bredare grupp investerare, samt ge bolaget bättre tillgång till de svenska och internationella kapitalmarknaderna, säger Jan Nilsson vd i CombiGene.

CombiGenes bolagsbeskrivning finns att tillgå på bolagets hemsida, www.combigene.com.

FNCA Sweden AB är CombiGenes Certified Adviser på Nasdaq First North Stockholm.

CombiGenes affärsidé är att utveckla effektiva genterapier för behandling av svåra sjukdomar som idag saknar adekvata behandlingsalternativ. Bolaget avser att i egen regi ta sina läkemedelskandidater genom preklinisk utveckling och initiala kliniska studier för att därefter fortsätta utveckling och kommersialisering i samarbete med andra aktörer. CombiGene har kontor på Medicon Village i Lund och bygger på forskningsresultat från Lunds Universitet och Köpenhamns universitet. Bolaget är publikt och är noterat på Spotlight.