CSO rekryterad

Casper René Götzsche från Danmark har rekryterats som Chief Scientific Officer för CombiGene och tillträder positionen idag 12 oktober.

Götzsche är född 1981 och har en doktorsexamen i Health and Medical Sciences på Köpenhamns universitet. Hans akademiska bana har sedan 2008 fokuserat på NPY och genterapi inom CNS-området och förutom Köpenhamn har han även bedrivit forskningsarbete i Sverige och Tyskland samt senast på McGovern Institute for Brain ResearchMassachusetts Institute of Technology (MIT) i USA. CSO-positionen är på heltid och med bolagets kontor i Lund som arbetsplats.

- Casper har en synnerligen bra profil för CombiGene, säger CombiGenes styrelseledamot Morten Albrechtsen från Danmark. Casper är ung och ambitiös men har redan en bra vetenskaplig bas. Det är en perfekt matchning mellan honom och bolaget och båda kommer att vinna mycket från detta. Vi har haft tur som hunnit rekrytera honom.

Kort om CombiGene AB

CombiGene har genom att kombinera framsteg inom neurovetenskap och modern genteknik utvecklat en behandlingsmetod som i prekliniska studier visat sig kunna förhindra epilepsianfall. Bolaget fokuserar i dagsläget på att vidareutveckla denna behandlingsmetod så att den kan komma epilepsipatienter tillgodo. Enligt styrelsens bedömning har emellertid CombiGenes behandlingsmetod potential att utvecklas så att den kan användas även mot andra hjärnrelaterade sjukdomar. www.combigene.com

MER FRÅN BOLAGET är ett nyhetsbrev från CombiGene som innehåller allmänna nyheter och information som inte bedöms som kurspåverkande.

Fler MER FRÅN BOLAGET och PRESSMEDDELANDEN finns på www.combigene.com

Taggar: