Ninetech vinnare i European Business Awards

Nominerade förra året – vinnare i år. När de nationella vinnarna presenterades i European Business Awards (EBA) stod Ninetech som stolt svensk vinnare i kategorin ”Business of the Year” för bolag med omsättning på upp till 250 Mkr.

Detta är en stor fjäder i hatten för Ninetech och alla våra fantastiska medarbetare. Vi är väldigt stolta över vår utveckling och får nu ett kvitto på att vi står mycket starka även ur ett internationellt perspektiv. Vi ser inte tävlingar och utmärkelser som ändamål i sig, men vi märker att det har stor betydelse när vi vinner nya kunder och uppdrag. Att kunna peka på EBA, vår topplacering i Radar Groups årliga mätningar och vår vana att finnas med på Internetworlds Topp 100-lista skapar självklart trovärdighet ut mot marknaden”, säger Ulf Sandlund, VD Ninetech AB.

Nu väntar final på europeisk nivå i en kategori där finansiell utveckling och tillväxt, ledande position på marknaden och strategiskt arbete med innovation sätts i fokus.

Eftersom vi arbetar med flera internationella koncerner så hade det naturligtvis suttit fint att stå som slutsegrare även på europeisk nivå och befästa vår position utanför Skandinavien. Men vi får vara ödmjuka inför det faktum att vi ställs emot en rad fantastiska företag från Europas alla hörn. Vi ser det som en ära att finnas med i detta sammanhang,”fortsätter Ulf Sandlund.

EBA har funnits sedan 2007 och är den största tävlingen i sitt slag. Över 24 000 företag från 33 länder, som totalt sysselsätter över 2,7 miljoner människor, medverkade i EBA 2014. Andra kategori-vinnare från Sverige i år är bland annat: MTG, Tele 2 och Klarna.

Congratulations to Ninetech and all the companies that have been selected to represent their country as National Champions, they play an important part in creating a stronger business community”, säger Adrian Tripp, CEO, European Business Awards.

Läs mer på www.businessawardseurope.com

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Sandlund, VD Ninetech AB
Tel: +46 70-191 79 57