Stort samarbete kring Viking Lines digitala närvaro

Branschledande rederiet Viking Line väljer Ninetech som långsiktning partner inom digital kommunikation och webbutveckling. Samarbetet har pågått sedan sommaren 2013 och förväntas resultera i ett antal lanseringar under de kommande åren.

"Vi och Viking Line har etablerat ett bra och nära samarbete. Det känns riktigt kul att vi får möjligheten att sätta oss in i Viking Lines verksamhet och vara med i deras fortsatta utveckling. Viking Line har som branschledare höga krav på nytänkande, proaktivitet och hög kvalitet i alla leveranser. Det gör det extra kul och utmanande för mig och mina kollegor”, säger Christoffer Nilsson kundansvarig på Ninetech.

Stort kundteam för långa relationer & framgångsrika leveranser

Ninetechs kundteam består bland annat av art directors, lösningsarkitekter, front- och back end-utvecklare, webbcopywriters, analytiker och projektledare. Ambitionen har varit att skapa ett långsiktigt kundteam som kan gå hand i hand med Viking Line och arbeta både mot kortsiktiga delmål och mot en långsiktig vision.

”Vi har alltid som ambition att skapa kundteam som kan följa med kunden på hela deras digitala resa. Det skapar trygghet för båda parter. Viking Line har verkligen gett oss möjlighet att jobba långsiktigt vilket verkligen skapar förutsättningar för att lyckas tillsammans”, säger Christoffer Nilsson.

Läs mer om Ninetechs erbjudanden inom webb och digital kommunikation.

För mer information, kontakta:
Christoffer Nilsson
Telefon: +46 10 - 470 64 22