Svea skapar svenska vattenhjältar

Svenskt Vatten utbildar och inspirerar Sveriges barn till att bli vattenhjältar genom en ny webbplats framtagen av Ninetech.

Ninetech har vidareutvecklat svensktvatten.se med en separat webbplats för Vattenskolan som riktar sig till elever och lärare på mellanstadiet. Webbplatsen innehåller tre äventyr med grodan Svea som utforskar och lotsar barnen genom rören i våra hem så väl som i våra renings- och vattenverk. Vattenskolan är en del av svensktvatten.se som är byggd på EPiServer CMS 6.

”Projektet har lärt mig mer om våra gemensamma processer för vattenrening på ett glädjefyllt och lättillgängligt sätt och jag hoppas även barnen kommer ta till sig informationen. Det är kul att få jobba med frågor som kan göra skillnad i det långa loppet”, säger projektledaren Lotta Jansson och får medhåll av David Kjellberg, AD, som tillsammans med en illustratör står för konceptet kring grodan Svea.

Läs mer om hur Ninetech hjälpte Svenskt Vatten att ta fram webbplatsen svensktvatten.se

-------------------------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta projektledare Lotta Jansson.