arvidnilsson.se lanserad på EPiServer CMS 7

Skandinaviens ledande leverantör av fästelement, Arvid Nilsson, har fått en ny responsiv webbplats - signerad Ninetech.

Arvid Nilsson är Skandinaviens ledande leverantör av fästelement till tillverknings- och offshoreindustrin samt byggbranschen. Som ett led i ambitionen att stärka positionen som marknadsledande fick Ninetech uppdraget att designa och utveckla en ny webbplats.”Fokus var att skapa en lösning som kunde stärka Arvid Nilssons varumärke och kommunikation på webben. Det var viktigt att använda en plattform som var skalbar i takt med att företaget växer och nya krav på funktioner. Att lösningen skulle vara mobilanpassad från början var ett krav”, säger projektledare Mats Bergman.

Sajten är responsiv och bygger på senaste versionen av EPiServer CMS. Den responsiva designen är tänkt att föra fram Arvid Nilsson som varumärke samt spegla deras kärnvärden - Ambition – Trust – Awareness – Quality. Genom att uppdatera Arvid Nilssons existerande profil och komplettera med färg och form som ligger i linje med företagets budskap och varumärke har ett manér utvecklats som lyfter fram dessa värden.

Förutom webbprojektet står Ninetech för drift och support av webben samt fortsatt arbete med internetmarknadsföring. Nästa steg i Ninetech och Arvid Nilssons samarbete blir att utveckla ett intranät på SharePoint som även det följer webbplatsens grafiska profil.